عراقچی در حاشیه اجلاس یورومانی؛

ایران از بیان مواضع دفاعی و منطقه ای خود ابایی ندارد/ ضرورت رایزنی با طرف اروپایی

ایران از بیان مواضع دفاعی و منطقه ای خود ابایی ندارد/ ضرورت رایزنی با طرف اروپایی
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 21:55

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان ،درباره فشار غربی ها برای گفت‌وگوهای دفاعی و منطقه ای با ایران گفت:در حال حاضر در هیچ موضوع دیگری با اروپایی ها و آمریکایی ها هیچگونه مذاکره ای نداریم.

العالم_ ایران/ سیاسی 

سید عباس عراقچی در حاشیه دومین اجلاس سرمایه گذاری «یورومانی» با محوریت ایران در پاریس با اشاره به دیدارهای خود در جریان این سفر گفت: در این سفر دیدارهایی با دبیر کل و مدیر سیاسی وزارت خارجه فرانسه و مشاور سیاست خارجی الیزه داشتم و امروز هم ملاقاتی با قائم مقام وزارت خارجه انگلیس دارم.

وی در ادامه افزود: رایزنی های ما با طرف های اروپایی به ویژه اکنون که آمریکا برای اروپایی ها ضرب الاجل تعیین و شرایط ویژه ای را ایجاد کرده است ضرورت دارد.

عراقچی ، درباره فشار غربی ها برای باز شدن باب گفت و گوهای دفاعی و منطقه ای با ایران گفت: ما در حال حاضر در هیچ موضوع دیگری با اروپایی ها و آمریکایی ها هیچگونه مذاکره ای نداریم.

 این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاری صدا و سیما در پاریس رایزنی و گفت و گوی مستمر با طرف های خارجی را وظیفه ذاتی وزارت امور خارجه برشمرد و افزود: هر کسی در هر ملاقاتی درباره سوریه مواضع ما را بخواهد ما توضیح می دهیم؛ چرا که ما مواضع روشنی در حمایت از ملت و تمامیت ارضی سوریه داریم و در خصوص یمن و منطقه هم به همین منوال؛ مواضع ما کاملا روشن است و هیچ ابایی از بیان این مواضع نداریم.

معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: رایزنی های سیاسی هم اصولا به همین خاطر صورت می‌گیرد که کشورها نظراتشان را با هم در میان بگذارند، ولی این به معنای مذاکره نیست یعنی مذاکره نمی کنیم که به مقصود و هدف خاصی برسیم. و فعلا در مواضع جمهوری اسلامی ایران چنین چیزی وجود ندارد.

عراقچی افزود: ما مواضع و نگرانی های خودمان را درباره به منطقه و شرایط دفاعی مان هر جا که لازم باشد مطرح می کنیم ولی هیچ ابایی وجود ندارد چه برسد به اینکه تفاهم یا توافقی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: حتما ما قدرتمندانه مواضع دفاعی مان را برای همه بیان خواهیم کرد همانگونه که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در آخرین نشست های مطبوعاتی و تلویزیونی خود بیان کردند.

 معاون سیاسی وزیر امور خارجه  تاکید کرد: هر جای دیگری هم لازم باشد ما از بیان مواضع خودمان هیچ گونه شرم نکرده و نخواهیم کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها