خودداری ورزشکاران کره شمالی از دریافت مشروط تلفن های سامسونگ

خودداری ورزشکاران کره شمالی از دریافت مشروط تلفن های سامسونگ
جمعه 20 بهمن 1396 - 07:54

ورزشکاران کره شمالی اعلام کردند هرگز حاضر نیستند تا گوشی های اهدایی سامسونگ را به طور مشروط دریافت کنند.

العالم - آسیا

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سامسونگ اعلام کرده بود که 4 هزار گوشی تلفن طراحی شده برای المپیک را به صورت اهدایی بین ورزشکاران توزیع می کند.

با این وصف اعلام شده بود که این تلفن ها که برنامه مسابقات روی آنها قرار دارد به دلیل تحریم در اختیار ورزشکاران ایران و کره شمالی قرار نخواهد گرفت.

پس از فشارهای مختلف بر روی کمیته سازماندهی المپیک زمستانی و کمیته بین المللی المپیک و سامسونگ، اعلام شد که تلفن های همراه در دوره برگزاری این مسابقات در اختیار ورزشکاران ایران و کره شمالی قرار می گیرد ولی باید آنها را پس از پایان مسابقات برگردانند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نوشته است که ورزشکاران کره شمالی گفته اند که حاضر نیستند یک گوشی اهدایی سامسونگ از نوع گالگسی نت 8 را به صورت مشروط بگیرند.

در عین حال خبرگزاری کره جنوبی ادعا کرده است این شرط برای ورزشکاران ایرانی هم در نظر گرفته شده بود ولی آنها قبول کردند که تلفن های دریافتی سامسونگ را پس از مسابقات پس بدهند اما ورزشکاران کره شمالی آن را قبول نکرده اند.

این گزارش خاطر نشان می کند که تا قبل از این اعلام شده بود که به دلیل تحریم ها این گوشی ها در اختیار ورزشکاران ایرانی و کره شمالی قرار نمی گیرد ولی کمیته بین المللی المپیک پس از مدتی اعلام کرد که این گوشی ها را به این ورزشکاران می دهد به شرط آنکه آنها را پس از مسابقات مسترد کنند.

بر اساس این گزارش 22 ورزشکار از کره شمالی و 4 ورزشکار از ایران در این مسابقات شرکت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها