خبرنگار العالم گزارش داد؛

بازگشایی کوتاه مدت گذرگاه رفح با وجود ماه ها انتظار هزاران فلسطینی + فیلم

جمعه 20 بهمن 1396 - 09:32

مقامات مصر پس از چندین ماه بستن گذرگاه مرزی رفح ، این گذرگاه راه به صورت موقت باز کردند.

العالم فلسطین اشغالی 

خبرنگار العالم در نوار غزه با اشاره به بازگشایی کوتاه مدت «گذرگاه رفح» گفت که ده ها هزار فلسطینی ماه ها برای تردد منتظر بازگشایی این گذرگاه بودند، اما مقامات مصری «گذرگاه رفح» را تنها برای مدت زمانی کوتاه باز کردند.

«معتز دلول»، سخنگوی «گذرگاه رفح» پیش از این اظهار داشت که طرف مصری به آنها اعلام کرده که این گذرگاه برای مدت سه روز باز خواهد بود.

بار قبلی این گذرگاه در ماه دسامبر ۲۰۱۷ باز شده بود، در سال گذشته میلادی گذرگاه رفح  تنها ۳۵ روز در کل سال باز بود و این در حالی است که نزدیک به ۳۵ هزار نفر برای خروج از طریق این گذرگاه در لیست‌های وزارت کشور نام نویسی کرده‌اند.

خبرنگار العالم در گزارش خود می گوید، فلسطینیان ساکن در نوار غزه، حکومت های عربی را محکوم کردند که به جای گره گشایی از مشکلات، با ایجاد موانع برای ساکنین این منطقه زندگی را برای آنها دشوارتر می کنند.

گذرگاه رفح تنها مکانی است که ساکنان محاصره شده نوار غزه می توانند با دنیای خارج ارتباط داشته باشند .

رژیم صهیونیستی از 10 سال پیش تا کنون یعنی از زمانی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در انتخابات پیروز شد و بر غزه حاکم گردید این منطقه را از دریا ، هوا و زمین تحت محاصره قرار داده است.

گفتنی است که پس از امضای توافق آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس، اداره گذرگاه‌های غزه و به ویژه گذرگاه رفح به دولت وفاق ملی فلسطین واگذار شد..

208

پربیننده ترین خبرها