گوترش و رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی المپیک زمستانی را سرآغاز صلح جهانی دانستند

گوترش و رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی المپیک زمستانی را سرآغاز صلح جهانی دانستند
جمعه 20 بهمن 1396 - 14:41

رئیس جمهوری کره‌جنوبی و دبیرکل سازمان ملل، امروز (جمعه) بازی‌های المپیک زمستانی را آغازی برای ایجاد صلح جهانی دانستند.

العالم - آسیا

رئیس دفتر "مون جائه-این"، رئیس جمهوری کره جنوبی در نشستی خبری اظهار کرد، رئیس جمهوری در خصوص اینکه سفر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به کره جنوبی، مشارکت و همبستگی را گسترش خواهد داد، ابراز امیدواری کرد.

وی پیام بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ را صلح دانست و اتحاد کره جنوبی و شمالی و نیز سایر کشورهای جهان را طی این رویداد ورزشی یادآور شد.

مون همچنین متعهد شد که برای حفظ مذاکرات میان دو کره که به تازگی از سر گرفته شده است، تلاش کند و مطمئن شود که این گفت‌وگوها، دستیابی به راه حلی صلح‌آمیز را برای مساله هسته‌ای کره شمالی در پی خواهد داشت.

کره شمالی و جنوبی ماه گذشته و پس از وقفه‌ای دو ساله، مذاکرات خود را در خصوص شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ از سر گرفتند.

به گفته "چئونگ وا دائه"، رئیس دفتر مون جائه-این، گوترش ضمن تحسین رئیس جمهور کره جنوبی و دولتش به دلیل تلاش‌هایشان برای کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره اظهار کرد، المپیک زمستانی کره جنوبی می‌تواند شروع ترویج صلح در جامعه بین‌المللی باشد.

وی افزود: گوترش ضمن ابراز حمایت خود از سیاست دولت کره جنوبی گفت، سازمان ملل با کشور همکاری خواهد کرد تا تلاش‌های دولت به خلع سلاح هسته‌ای از کره شمالی و برقراری صلح پایدار بینجامد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که خلع سلاح هسته‌ای صلح‌آمیز از شبه‌جزیره کره یکی از اهداف دبیرکل سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها