اولویت های دولت جدید سوریه

اولویت های دولت جدید سوریه
جمعه 19 خرداد 1391 - 17:45

دمشق(العالم)- كارشناس سوري، فراهم کردن شرايط براي ادامه مقاومت دربرابر توطئه هاي بين المللي و ساماندهي اوضاع امنيتي و اقتصادي سوريه را از اولويت هاي دولت "رياض حجاب " نخست وزير جديد دانست.

"عفيف دله " تحليلگر مسائل سياسي سوريه روز جمعه درمصاحبه با شبكه خبري العالم ،دولت جديد را منعكس كننده تعادل سياسي جديد در داخل پارلمان دانست و گفت یکی از مهم ترين اولويت هاي آن رسيدگي به اوضاع امنيتي و اقتصادي كشور است.

"رياض حجاب " كه مامور تشكيل دولت جديد سوريه شد ، در دولتي كه دوره فعاليت آن رو به پایان است ، وزير كشاورزي بود و  به گفته منابع رسمي ، مشهور بودن وي به عنوان شخصيتي ميداني ، از مهم ترين عللي بود كه باعث شد وي دراين شرايط حساس كشور تشكيل دولت جديد شود.

مردم سوريه اميدوارند با روی کار آمدن دولت جدید راه كارهاي سريع تري در عرصه زندگي روزمره كه تا حدودي تحت تاثير تحريم هاي اقتصادي اعمال شده عليه سوريه قرار گرفته است ، ارائه شود.

يك شهروند سوري به خبرنگار شبكه العالم گفت از دولت جديد انتظار داريم كه به طور مستمر براي برآورده كردن خواسته هاي مردم و ارائه راه كارهاي فوري براي حل بحران كشور و مشكلات آنان به ويژه در زمينه تهيه سوخت و گاز و ساير نيازهاي روزانه مردم تلاش كند.

شهروند سوري ديگری نيز گفت بحران كنونی سوريه ، بسيار شدید و شبيه جنگي سخت عليه سوريه است و لازم است وزرا تمام تلاش و توجه خود را برای برطرف ساختن نیازها و خواسته هاي مردم به كارگيرند.

ناظران معتقدند دولت جديد سوريه با چالش هاي بسياري در نتيجه بحران موجود در بسياري از مناطق كشور به ويژه مناطق درگيري ميان ارتش و گروه هاي مسلح مواجه است واين درگيري ها باعث شده است که بسياري از زيرساخت ها و مراكز خدماتي تخريب و زندگي روزمره مردم مختل شود.

7-23:45

 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها