سقوط جنگنده «اف 16» رژیم صهیونیستی در «الجلیل»/ منبع سوری: چند پرنده دشمن را هدف قرار دادیم

سقوط جنگنده «اف 16» رژیم صهیونیستی در «الجلیل»/ منبع سوری: چند پرنده دشمن را هدف قرار دادیم
شنبه 21 بهمن 1396 - 08:54

رسانه های اسرائيلي از سقوط يک فروند جنگنده اف 16 ارتش اين رژيم بر فراز منطقه الجليل خبر دادند.

العالم _ فلسطین اشغالی

رسانه‌های اسرائیلی صبح امروز (شنبه) از سقوط یک جنگنده «اف.16» بر فراز منطقه «الجلیل» در نزدیکی جولان اشغالی خبر دادند. 

آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل با تأیید خبر سقوط جنگنده اسرائیلی اعلام کرد که دو خلبان جنگنده «اجکت» کرده‌اند و آسیبی ندیده‌اند؛ دو خلبان مذکور برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌اند و جراحات آنها سطحی تا متوسط گزارش شده است.

همزمان خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که «دشمن اسرائیلی بامداد امروز اقدام به تجاوز به یکی از مقرهای نظامی در منطقه میانی (کشور) کرد و پدافند هوایی سوریه با آن مقابله و بیش از یک پرنده را هدف قرار داده است».

خبرگزاری «معا» فلسطین به نقل از منابع اسرائیلی گزارش کرد که «منابع رسانه‌ای اسرائیلی می‌گویند که جنگنده‌های اسرائلی به چند هدف در جولان و سوریه حمله کردند سپس پدافند هوایی سوریه با جنگنده‌های اسرائیلی مقابله کرده‌ است.

پیش از این خبر، آویخای ادرعی در توییتر خود از مقابله با یک «پهپاد» که آن را ایرانی توصیف کرد، خبر داد و مدعی شد که پهپادی ایرانی وارد حریم فلسطین اشغالی شده و یک بالگرد با آن مقابله و آن را ساقط کرده است. 

ادرعی مدعی شد که «ما شلیک به هواپیماهایمان از جانب سوریه را امری بسیار خطرناک می‌دانیم و همه آنانی که در ارسال پهپاد نقش داشتند،‌ هدف قرار گرفتند.

همزمان با این خبر، ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده‌باش در آمده است. «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی درخواست کرد جلسه‌ای فوری و اضطراری برای بررسی این اتفاقات تشکیل شود.

خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، شهرک‌نشینان اسرائیلی در جولان اشغالی نیز گفته‌اند، یک ساعت کامل صدای انفجارهای شدید و پرواز غیرعادی جنگنده‌ها را شنیده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان جولان دستور ماندن در پناهگاه و منازل خود را داده‌ است.

همچنین خبرگزاری ملی لبنان (NNA) گزارش کرد که «ساکنان بقاع میانی صدای انفجارهای بزرگی را بامداد امروز شنیده‌اند و بعدا روشن شد که صدها ناشی از حملات دشمن اسرائیلی به داخل خاک سوریه و نقاط همجوار با سلسله ارتفاعات شرقی لبنان بوده است».

پربیننده ترین خبرها