فایننشال تایمز: قطر و عربستان در پس پرده بحران سوریه هستند

فایننشال تایمز: قطر و عربستان در پس پرده بحران سوریه هستند
شنبه 20 خرداد 1391 - 09:46

يک روزنامه انگليسي در گزارشي درباره اوضاع سوريه، از تشديد اقدامات عناصر مسلح و درگيري آنها با نيروهاي دولتي و ارتش، در سايه حمايت هاي مالي و تسليحاتي قطر و عربستان از مزدوران و عناصر مسلح خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد: اقدامات عناصر مسلح که از سوی برخی کشورهای عربی حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند شدت گرفته است.

این روزنامه افزود: برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از عناصر مسلح در سوریه با انواع سلاح سبک و موشکهای ضد زره حمایت می کنند؛ امری که موجب شدت گرفتن حملات علیه نیروهای ارتش سوریه شده است.

"رولا خلف" خبرنگار فایننشال تایمز در استانبول ترکیه، به نقل از یک گروه نزدیک به عناصر مسلح که در منطقه ای مرزی بین سوریه و ترکیه مستقر شده اند، گفت؛ اخیرا نمایندگانی برای ارتباط با عناصر مسلح داخل سوریه جهت پیگیری و رساندن نیازهای تسلیحاتی و نظامی آنها تعیین شده اند.

خبرنگار فایننشال تایمز گفت: ارسال کمکهای مالی هنگفت از عربستان سعودی و قطر از طریق ترکیه آغاز شده است، و کمکهای تسلیحاتی به عناصر مسلح نیز همچنان ادامه دارد.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، با وجود هشدارهای غرب درباره احتمال بروز جنگ داخلی گسترده داخل سوریه، عربستان سعودی و قطر اعلام کرده اند که از تسلیح مخالفان حمایت می کنند.

پربیننده ترین خبرها