سازمان ملل کشتار مسلمانان روهینگیا را "هشداردهنده" توصیف کرد

سازمان ملل کشتار مسلمانان روهینگیا را
شنبه 21 بهمن 1396 - 11:28

سازمان ملل براساس گزارش‌های تازه منتشر شده از کشتار مسلمانان روهینگیا، این وضعیت را نگران کننده و هشدار دهنده خواند.

العالم _ آسیا

سازمان ملل روز جمعه جزئیاتی از تحقیقات رویترز در خصوص کشتار مسلمانان روهینگیا در میانمار را "هشداردهنده" توصیف کرد و گفت: این تحقیقات لزوم بررسی کامل خشونت‌ها در ایالت راخین را نشان می‌دهد.

براساس گزارش «رویترز»، «فرهان حق» سخنگوی سازمان ملل به خبرنگاران اعلام کرد: ما از آخرین گزارش‌ها آگاه هستیم. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل آزادی دو خبرنگار بازداشت شده را خواستار شده است.

رویترز به اسنادی دست پیدا کرده بود که نشان می‌دهد سال گذشته ده روستایی مسلمان در استان راخین به طور غیرقانونی اعدام شده‌اند.

«وا لون» و «کیاو سئو اوو» دو خبرنگار رویترز در دوازدهم دسامبر سال گذشته به اتهام در اختیار داشتن اسناد محرمانه دولتی مربوط به استان راخین بازداشت شدند.

خبرگزاری رویترز می‌گوید پس از نزدیک به دو ماه از بازداشت این دو خبرنگار، تحقیقات آنها را منتشر می‌کند تا نشان دهد آنها در جهت منافع عمومی مشغول به فعالیت بودند.

بر اساس تحقیقات خبرنگاران بازداشت شده رویترز، نظامیان میانماری در دوم سپتامبر پس از حمله به روستایی، ده مرد مسلمان را بازداشت کردند و پس از حفر یک گودال بزرگ به وسیله روستاییان بودایی این افراد را اعدام و در درون گودال دفن کردند.

بر این اساس، دو نفر از کشته شدگان به وسیله روستاییان بودایی سلاخی و هشت نفر دیگرشان به وسیله سربازان تیرباران شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها