شکایت وکیل بحرینی از وزارت کشور؛

شکنجه شهروندان بحرینی هنگام بازداشت

شکنجه شهروندان بحرینی هنگام بازداشت
شنبه 20 خرداد 1391 - 11:35

يک وکيل بحريني از وزارت کشور و نيروهاي امنيتي به دليل شکنجه دو تن از شهروندان شکايت کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، خانم "شهزلان خمیس" در شکایتی به دادستانی کل، خواستار تحقیق در خصوص شکنجه 2 شهروند بحرینی به دست عناصر و نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور شد.

در این شکایت آمده است: این دو نفر در تاریخ 17 مه 2012 بازداشت شدند، و در بیمارستان القلعه مورد بازجویی قرار گرفتند که پس آن حکم بازداشت 30 روزه آنها صادر شد.

خمیس ادامه داد: نیروهای امنیتی قبل از تحویل این دو به مرکز پلیس شهر حمد در میدان شماره 17، به مدت 4 ساعت آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ و با استفاده از فندک در نقاط مختلف بدن آنها سوختگی ایجاد کردند .. یکی از این شهروندان از ناحیه استخوانهای دست  و پا دچار شکستگی شد، و قسمتی از کمر او نیز با چاقو بریده شد ؛ استخوان دست شهروند دیگر نیز بر اثر ضرب و شتم شکسته شد. همچنین نقاط مختلف بدن هر دو آنها با آتش فندک دچار سوختگی شد.

این وکیل بحرینی خاطرنشان کرد: اسامی نیروهای امنیتی وزارت کشور که این دو شهروند را شکنجه و به مرکز پلیس شهر حمد تحویل داده اند ثبت شده است، و آنها باید به دلیل نقض قوانین کشور و قوانین بین المللی حمایت از حقوق بشر و معاهده منع شکنجه و بدرفتاری با بازداشت شدگان، که بحرین آن را در سال 1988 امضا کرده، مورد بازخواست قرار گیرند.

خمیس افزود: علاوه بر همه توافق نامه ها و معاهدات حقوق بشر که بحرین آنها را امضا کرده، نباید نیروها هنگام بازداشت شهروندان به اقدامات خشونت آمیز متویل شوند، و زندگی افراد را هنگام بازداشت به خطر بیندازند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها