ابوشریف در جمع خبرنگاران:

رهبران برخی کشورهای عربی بیش از ترامپ به‌دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند

رهبران برخی کشورهای عربی بیش از ترامپ به‌دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند
شنبه 21 بهمن 1396 - 14:40

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن انتقاد از برخی حکام منطقه گفت: متاسفانه مشکلی که با رهبران برخی از کشورهای عربی داریم این است که بیشتر از ترامپ به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.

العالم _ ایران / سیاسی

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین صبح امروز (شنبه) در حاشیه همایش هم اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های دهه فجر در جمع خبرنگاران درباره اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اظهار داشت: تصمیم آقای ترامپ بسیار خطرناک است.

وی افزود: اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل مساله تازه‌ای نیست چرا که موضع آمریکا از سال 1993 میلادی بوده است که در کنگره آمریکا تصویب شده بود و عجیب نبود که ترامپ هم چنین موضعی را اتخاذ کند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا بسیار خطرناک عنوان و تصریح کرد: این مسئله زمینه تسویه مساله و آرمان فلسطین را فراهم می کند، این بار نه از طریق گفت و گو یا شیوه‌های دیگر که از طریق دستور مستقیم ترامپ قرار است انجام شود.

ابوشریف تاکید کرد که با این وجود این مسئله می‌تواند زمینه‌ای برای پایان حق بازگشت آوارگان فلسطینی به فلسطین و زمینه ساز انضمام شهرک‌های صهیونیستی‌نشین به فلسطین و انضمام مرزهای فلسطین به اسرائیل باشد، بنابراین دیگر پس از آن دیگر چیزی برای گفت‌و‌گو باقی نمی‌ماند.

به باور وی پش از این موضع رییس جمهور آمریکا درباره بیت‌المقدس، برای فلسطینی‌ها نیز دیگر برای گفت و گوها چیزی باقی نمی‌ماند که بخواهد بر سر آن به گفت‌و‌گو بپردازد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما مخالف این طرح هستیم و مردم فلسطین کاملا مخالف با این تصمیم هستند و به همین دلیل همه را تشویق می‌کنیم و از همه می‌خواهیم که با این طرح مقابله کنند.

وی بر این باور است که در شرایط فعلی باید همه یک موضع متحد و یکپارچه در قبال این مساله اتخاذ کنند چرا که این امر، تمام مقدسات و قدس را هدف قرار داده است.

ابوشریف ضمن انتقاد از برخی حکام منطقه گفت: متاسفانه مشکلی که داریم با رهبران برخی از کشورهای عربی است که متاسفانه بیشتر از آقای ترامپ به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند.

ابوشریف در پاسخ به پرسشی درباره سخنان رئیس جمهوری فرانسه در دیدار اخیر با نتانیاهو مبنی بر گفت وگوی طرف اسرائیلی و فلسطینی برای به رسمیت شناختن حقوق یکدیگر، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم استعماری است و به حمایت کشورهای استعمارگر در منطقه کاشته شده است.

وی با بیان اینکه انگلستان تخم رژیم صهیونیستی را در منطقه کاشت، گفت: ایده ایجاد تشکیل رژیم صهیونستی از فرانسه بود که این طرح را ارائه کرده بود. کشورهای استعماری از این رژیم حمایت کردند و با این حق حیات و تسلط به رژیم اسرائیل دادند و این نظریه را کاملا رد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اسرائیل رژیم غاصب محسوب می‌شود که با یک جنایت برزگ علیه مردم فلسطین ایجاد شده است، بیان کرد: مردم فلسطین را از این سرزمین اخراج کرد و تمام سرزمین فلسطین را با حمایت کشورهای بزرگ اشغال کرد و این یک قدرت استعماری و مفسد فی‌الارض است به همین دلیل در آینده ما هم جایی نخواهد داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها