تاکید معاون روحانی بر انسجام ملی/ تخریب وحدت گام در مسیر دشمن است

تاکید معاون روحانی بر انسجام ملی/ تخریب وحدت گام در مسیر دشمن است
شنبه 21 بهمن 1396 - 18:11

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید بر تقویت اتحاد انسجام ملی گفت: هرکس وحدت ملی را تخریب کند، خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن گام برداشته است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسینعلی امیری عصر شنبه در نشست با علما و روحانیون استان گیلان در رشت اظهار کرد: قدرت اصلی هر ملت سرمایه های اجتماعی آن است و اعتماد عمومی مهمترین مولفه ارزشمند برای حفظ استقلال و عظمت کشور است .
وی با اشاره به اینکه قدرت نظامی، علمی و فناوری بدون سرمایه های اجتماعی به تنهایی قادر به ارتقای کشور نیست، افزود: سرمایه های اجتماعی همه این موارد را به یکدیگر پیوند می زند و باید همه ملت ایران به دور از هر گونه گرایش های سیاسی ، حزبی ، قومی و قبیله ای به عنوان یک قدرت ملی و سرمایه اجتماعی ناگسستنی در حفظ تمامیت ارضی و منافع کشور کوشا باشند.
امیری با تاکید بر لزوم توجه به نقش تاثیرگذار روحانیت به عنوان معتمدین مردم در ایجاد و حفظ سرمایه های اجتماعی با تکیه بر وحدت ملی تصریح کرد: جامعه ایران ، جامعه ای دین محور است و روحانیت به دلیل دارا بودن جایگاه ویژه و اعتماد بین مردم ، می تواند در تقویت وحدت و قدرت ملی تاثیر بسیاری داشته باشند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با تاکید براینکه کشور نیازمند اتحاد و انسجام ملی است، گفت: دشمنان در عمر 39 ساله انقلاب شکوهمند اسلامی به روش های مختلف در صدد از بین بردن اتحاد ملی بوده و هستند و باید بگویم در صورتی که وحدت ملی آسیب ببیند، دود آن بر چشم همگان می رود.
امیری با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی، روحانیت و مردم باید در کنار هم برای حفظ و ارتقاء اتحاد ملی تلاش کنند افزود: امروز هدف دشمنان مخدوش کردن اتحاد و انسجام ملی است و اگر تریبونی وحدت ملی را هدف قرار داده و انسجام ملی را از بین ببرد، خواسته یا ناخواسته در مسیر دشمن گام برداشته است.
وی با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان در طول عمر انقلاب علیه ایران اسلامی تصریح کرد: کشور ما به خاطر داشتن موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و دارا بودن اقلیم مناسب و مواهب الهی همچون دریا و ذخایر غنی و معادن، همواره مورد طمع استکبار جهانی واقع شده و تنها در دوران دفاع مقدس، دست دشمنان از تعرض به سرزمین ما کوتاه ماند.
امیری به قطعنامه های ظالمانه دشمنان علیه ایران در هشت سال قبل از دولت یازدهم اشاره و تاکید کرد: در آن دوران جمهوری اسلامی را تحت فصل هفت منشور سازمان ملل قرار دادند اما با مقاومت ، حمایت و اعتماد مردم و با مدیریت رئیس جمهوری و همچنین مهارت تیم مذاکره کننده هسته ای و درحالیکه قطعنامه های بسیاری برای ما وضع کرده بودند، از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شدیم.
وی با اشاره به ابراز علاقه کشورهای متعدد خارجی برای سرمایه گذاری در ایران خاطر نشان کرد: امروز جامعه جهانی متوجه شد که ایران یکی از کشورهای تعیین کننده در منطقه است .
معاون رئیس جمهوری با اشاره به کاهش نرخ تورم 46 درصدی در گذشته و تبدیل آن به تک رقمی در حال حاضر تاکید کرد: با وجود تاثیر کاهش 50 درصدی قیمت نفت بر کشورهای دیگر، در ایران توسعه همه جانبه عمرانی و اقتصادی با شتاب هرچه بیشتر درحال پیشروی است.
امیری با تبریک فرارسیدن ایام الله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی یادآور شد: در طول عمر 39 ساله انقلاب ، دست غیبی این کشور را هدایت کرده و از خطراتی نجات داده که با مقیاس های مادی قابل محاسبه نیست .
وی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی به پشتوانه حمایت مردمی و با دستان خالی انقلاب را به ثمر نشاند و رژیم تا بن دندان مسلح شاه را شکست داد که این امر، بیانگر آن است که دست غیب همواره حامی این انقلاب بوده و کسی که نمی بیند، بصیرت ندارد.
به گزارش ایرنا، معاون پارلمانی رئیس جمهوری پیش از این نشست، در گلزار شهدای رشت حضور یافت و با قرائت فاتحه و نثار گل، به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کرد. حسینعلی امیری همچنین پیش از ظهر امروز با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها