زلزله 4.6 ریشتری در کره جنوبی

زلزله 4.6 ریشتری در کره جنوبی
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 05:48

کره جنوبی اعلام کرد سه ماه پس از زلزله 5.4ریشتری 'پوهانگ' این بار زلزله ای به قدرت 4.6 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) این منطقه را لرزاند که در نتیجه آن 4 نفر زخمی شدند.

به گفته اداره هواشناسی کره، این زمین لرزه راس ساعت 5:03 بامداد امروز یکشنبه در 5 کیلومتری شمال غربی پوهانگ و در عمق 14 کیلومتری رخ داده است.
زلزله 5.4 ریشتری سه ماه پیش شهر 'پوهانگ' به دو هزار خانه، 227 مدرسه، 79 اداره دولتی، 23 بندر و 7 راه روستایی آسیب وارد کرده بود.
زمین لرزه بامداد امروز پوهانگ در بسیاری از نقاط کشور از جمله در سئول احساس شد به طوری که 1400 نفر با اداره آتش نشانی این شهر تماس گرفته و ثبت گزارش کردند.
ساکنان شهر پوهانگ به دلیل ترس از پس لرزه های این زمین لرزه، خود را به مکان های امن تر مانند مدارس و فضاهای باز منتقل کرده اند.
در عین حال شرکت اتمی (KHNP) که در این شهر واقع شده است اعلام کرد هیچ یک از نیروگاه های هسته ای اش با مشکل مواجه نشده اند.
بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کره جنوبی آغاز شده است و روز گذشته مراسم افتتاحیه این بازی ها برگزار شد، برگزاری این رویداد مهم بین المللی به اهمیت این زمین لرزه افزوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها