تاکید معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر توافق برای منزوی کردن کره‌شمالی

تاکید معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر توافق برای منزوی کردن کره‌شمالی
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 07:31

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت با کره جنوبی و ژاپن برای منزوی کردن پیونگ‌یانگ به خاطر برنامه هسته‌ای و موشکی، در توافق کامل هستند.

العالم- آمریکا 

«مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه گفت واشنگتن، توکیو و سئول در موضوع منزوی کردن کره‌شمالی در توافق کامل هستند.

علی‌رغم پیشرفت قابل توجهی که در مذاکرات درون-کره‌ای رخ داده اما پنس در حاشیه المپیک زمستانی در کره جنوبی، برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ را عامل همگرایی 3 کشور علیه کره‌شمالی عنوان کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی در نشست خبری طی پرواز بازگشت از کره‌جنوبی گفت: «هیچ اختلافی بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن درباره لزوم تداوم منزوی کردن کره شمالی از نظر اقتصادی و دیپلماتیک تا زمان دست کشیدن از برنامه هسته‌ای و موشکی بالستیک، وجود ندارد.»

یک مقام دولتی ارشد آمریکا نیز به خبرنگاران گفت که پنس در حاشیه المپیک زمستانی، طی دیداری که با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی داشت، درباره تشدید تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ صحبت کرد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز در این دیدار از تمایل خود به پذیرفتن دعوت کره شمالی برای سفر به این کشور و دیدار با رهبر آنها خبر داد.

کره شمالی همواره ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل حضور نظامی و برگزاری رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره کره، واشنگتن را به تشدید تنش‌ها در این منطقه متهم می‌کند. همچنین کره شمالی، به آزمایش‌های موشکی و اتمی در شبه جزیره کره اقدام می‌کند و دلیل آن را رزمایش‌های نظامی آمریکا و متحدانش از جمله کره جنوبی، در شبه جزیره کره می‌داند.

در مقابل، آمریکا و متحدانش به همراه سازمان ملل و شورای امنیت مدام تحریم‌های سرسختانه‌ای علیه کره شمالی تصویب و اعمال می‌کنند. این اقدامات آمریکا به افزایش تنش در شبه جزیره کره و میان کره شمالی از یک سو، و آمریکا و متحدانش از سوی دیگر، می‌افزاید. 

تنش‌ها میان دو کره در شبه جزیره کره بویژه طی سال‌های اخیر با آزمایش‌های موشکی و اتمی کره شمالی شدت بیشتری یافته و گفت‌وگوهای اتمی کره شمالی به بن‌بست رسیده است.

کره شمالی دلیل این اقدامات را حضور نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و برگزاری رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول عنوان می‌کند. اما در مقابل از سوی آمریکا و سازمان ملل مدام با تحریم‌های شدید روبرو می‌شود. 

پربیننده ترین خبرها