رسوایی تازه نظامیان آمریکایی در ژاپن

رسوایی تازه نظامیان آمریکایی در ژاپن
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 08:57

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا از آغاز بررسی اتهام مصرف و خرید و فروش «ال. اس .دی» و قرص‌های روانگردان نظامیان خود در ژاپن خبر داد.

العالم - آمریکا

درحالی‌که نظامیان آمریکا در ژاپن بارها حادثه آفریده و با اقدام‌های غیراخلاقی، آبروریزی کرده‌اند، این‌بار با اتهام دیگری مواجه شده‌اند وناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا تحقیقات درباره چند ملوان این کشور را که در ژاپن به خرید و فروش مواد مخدر متهم هستند، آغاز کرده است.

به نوشته وبگاه «نیوی تایمز»، «کلایتون داس» سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا با تایید انجام این تحقیقات، از پاسخ به سئوال‌هایی مرتبط به آن خودداری کرد.

این در حالی است که «اد بویس» سخنگوی بخش تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا نیز تنها به گفتن این مورد اکتفا کرد که این ملوانان اینک در پایگاه «رونالد ریگان» در ژاپن هستند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» روز جمعه از انجام تحقیقات درباره دستکم ۲۴ ملوان متهم به خرید، فروش و مصرف مواد مخدر چون «ال .اس. دی» و قرص‌های روانگردان در ژاپن خبر داد.

این روزنامه در خبر خود نوشت که نیروی دریایی در حال بررسی این موضع است که آیا ملوانان آمریکایی مواد مخدر را به صورت آنلاین خریده یا فروخته و آن‌ها را به اهالی محلی  فروخته‌اند یا خیر.

سخنگوی ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا در ژاپن در این‌باره گفت:

«نیروی دریایی به هیچ وجه مصرف مواد مخدر را تحمل نمی‌کند و تمامی اتهام‌ها درباره سوء استفاده ملوانان، غیرنظامیان نیروی دریایی و اعضای خانواده آن‌ها را بسیار جدی می‌گیرد.»

این در حالی است که هزاران ژاپنی معترض به ادامه حضور نظامیان آمریکایی در جزیره اوکیناوا بارها در خیابان‌های این منطقه تظاهرات کرده‌اند. در حال حاضر ۴۷ هزار سرباز آمریکایی در پایگاه «فوتنما» در جزیره اوکیناوا مستقر هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها