کاهش امید به زندگی برای دومین سال متوالی در آمریکا

کاهش امید به زندگی برای دومین سال متوالی در آمریکا
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 10:08

امید به زندگی در آمریکا برای دومین سالی متوالی کاهش یافت و مطالعات نشان می‌دهد مصرف مواد مخدر، الکل و بالا رفتن آمار خودکشی در این کاهش شدید نقش داشته است. 

العالم - آمریکا

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس این گزارش که نشریه پزشکی انگلیس منتشر کرد کاهش امید به زندگی در میان افراد میانسال سفید پوست و نیز آن‌هایی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند بیشتر است. 

استیون وولف از مولفان این مطالعه می‌گوید: «ما شاهد افزایش هشدار دهنده آمار مرگ و میر ناشی از افسردگی و سوء مصرف مواد هستیم.»

در سال ۲۰۱۶ امید به زندگی در آمریکا ۷۸ ممیز ۶ دهم سال بود که نسبت به سال قبل از آن یک دهم سال کاهش یافته بود. رقم امید به زندگی در آمریکا در سال ۲۰۱۷ هنوز تعیین نشده است. آمریکا در دهه شصت میلادی بالاترین امید به زندگی را در جهان داشت.

ولی امید به زندگی آمریکایی‌ها در شرایط کنونی حدود یک سال و شش ماه کمتر از ۳۵ کشوری است که عضو سازمان توسعه و همکاری ا. قتصادی هستند از قبیل: کانادا، آلمان، مکزیک، استرالیا، هلند و انگلیس.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به سبب عواملی از قبیل: بارداری در دوره نوجوانی، ایدز، چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی از مردم سایر کشور‌های توسعه یافته، سلامتی کمتری دارند. آمریکایی‌ها همچنین بیشتر وارد رفتار‌های پرخطر از قبیل: مصرف مواد غذایی با کالری بالا، مصرف مواد مخدر و مالکیت اسلحه می‌شوند. همچنین آمریکایی‌ها در شهر‌هایی زندگی می‌کنند که پیاده روی یا دوچرخه سواری در آنجا کمتر رواج دارد. نبود مراقبت‌های بهداشتی همگانی در آمریکا یکی دیگر از عواملی است که کاهش سطح سلامت مردم این کشور را باعث می‌شود. 

در این گزارش آمده است: «پیامد‌های این انتخاب‌ها بسیار فجیع است: نه تنها مرگ و بیماری بالاتر است بلکه بالا رفتن هزینه‌های درمان باعث می‌شود نیروی کار، سلامتی کمتری داشته باشد و از میزان رقابت پذیری در اقتصاد کاسته شود. نسل‌های آینده احتمالا بیشترین هزینه را بپردازند ».

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها