خالد الملا در گفتگو با العالم:

جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان را با یکدیگر متحد کرد

جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان را با یکدیگر متحد کرد
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 16:22

رئیس جماعت علمای اهل سنت عراق گفت: دوام انقلاب اسلامی پس از 4 دهه آسان نبوده به ویژه اینکه انقلاب نوپایی در برابر دیکتاتوری و رژیم مورد حمایت گروه های استکبار جهانی بود.

العالم - ايران

وی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: انقلاب اسلامی زمانی ظهور کرد که جهان عرب و اسلام از رکود  اسلام در منطقه رنج می برد و مردم به دور از دین و تاریخ و میراث خود زندگی می کردند و مسائل خود که مهم ترین آن مساله فلسطین بود را از یاد برده بودند.

وی افزود: انقلاب اسلامی این معانی را بار دیگر زنده کرد و یکی از اسرار و ویژگی های ادامه انقلاب که هر سال درحال پررنگ تر شدن است این بود که این انقلاب، انقلابی انسانی بود و فقط دارای رنگ و بوی دینی و مذهبی نبود بلکه متعلق به مسلمانان و ضعفای جهان اسلام بود و از همه گروه های مقاومت بدون توجه به گرایشات مذهبی آنان حمایت کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی با چالش های زیاد و سختی روبرو است و این انقلاب  شعار وحدت اسلامی و مساله فلسطین که برخی درصدد فراموشی آن بودند را سر داد و اختلاف میان مسلمانان و تفرقه افکنی میان شیعه و سنی را از بین برد.

وی با اشاره به شعله ور شدن جنگ ایران و عراق از ابتدای انقلاب گفت: رژیم صدام با بهانه های واهی جنگی بر ضد جمهوری اسلامی راه انداخت و آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز برای تضعیف انقلاب و برانداختن آن ، میلیاردها دلار برای آن هزینه کردند.

خالد الملا از موضع قدرتمند ایران در برابر بحران سوریه علیرغم محاصره شدید آن قدردانی کرد .

وی افزود: این در حالی است که تندروها و تکفیری ها درحال بلعیدن سوریه  بودند اما ایران، زمانی که گروه های داعش در اطراف بغداد بودند و بخش زیادی از عراق را اشغال کرده بودند، با تمام توان مالی و تجهیزاتی خود ازعراق و مقدسات آن دفاع کرد.

 

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها