نماینده پارلمان اسرائیل: نتانیاهو برای فرار از پرونده فساد مالی، دنبال جنگ است

نماینده پارلمان اسرائیل: نتانیاهو برای فرار از پرونده فساد مالی، دنبال جنگ است
يکشنبه 22 بهمن 1396 - 22:00

یکی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی معتقد است که تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به سوریه که البته پاسخ سختی هم به دنبال داشت، یکی دیگر از قطعات پازل نتانیاهو برای شروع جنگ و منحرف کردن اذهان از پرونده فساد مالی خود است.

العالم _ فلسطین اشغالی

یکی از اعضای کنست رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به تنش‌آفرینی در مرز سوریه برای منحرف کردن نگاه‌ها از پرونده فساد مالی خود متهم کرد.

نتانیاهو و خانواده‌اش متهم‌اند که در سال‌های حضور وی در مسند وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در سال‌های 2003 تا 2005، با سوء استفاده از اموال عمومی، به سفرهای شخصی رفته‌اند؛ نتانیاهو تاکنون بارها برای پاسخ دادن به سوالات کارآگاهان پلیس در خصوص این پرونده، بازجویی شده است.

نتانیاهو مدعی است که این یک حرکت تبلیغاتی از درون جامعه سیاسی اسرائیل است و هدفی جز تخریب وی و جایگاه سیاسی‌اش ندارد.

«الیدا توما اسلیمان» از اعضای کنست اعتقاد دارد که حمله هوایی دیروز به خاک سوریه و مجبور کردن پدافند هوایی این کشور به دفاع از خود و هدف قرار گرفتن اف-16 اسرائیلی‌ها، ارتباط مستقیم با پرونده فساد نتانیاهو دارد.

آنطور که تایمز اسرائیل نوشته، خانم اسلیمان گفته: «در آستانه انتشار نتیجه تحقیقات پلیس، می‌بینیم که نتانیاهو و دولتش تا گردن در فساد فرو رفته‌اند و او مایل است که برای ادامه حیات سیاسی خود، در منطقه جنگ به راه بیاندازد و هزینه سنگین این ادامه حیات را از حیات مردم منطقه بدهد.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز بلافاصله پس از ساقط شدن جنگنده رژیمش با آتش موشک پدافند سوریه، اتهام‌زنی‌های قدیمی به ایران را از سر گرفت؛ نتانیاهو گفت که «ایران و میزبان سوری‌اش» را مسئول شلیک به جنگنده متجاوز اسرائیلی می‌داند و «اسرائیل در برابر نقض حاکمیتش، از خود دفاع می‌کند.»

وزارت امور خارجه ایران این ادعای اسرائیلی‌ها را رد کرد؛ یکی از فرماندهان بلندپایه سپاه پاسداران هم گفت که ایران پاسخی برای بیانیه‌های یک رژیم دروغگو ندارد.

در لابلای شنیده شدن سخنان تهدیدآمیز و کشیده شدن خط و نشان برای محور مقاومت، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گفت که اسرائیل به روسیه متوسل شده و از مسکو خواسته که ایران را آرام کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها