فردا؛

ورود پیکر جان باختگان سانچی به ایران

ورود پیکر جان باختگان سانچی به ایران
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 12:48

سرکنسول ایران در شانگهای گفت: با پیگیری‌های انجام شده فردا پیکر جانباختگان نفتکش سانچی به کشور انتقال خواهد یافت.

العالم - ایران

علیرضا ایروش در خصوص انتقال پیکرهای جانباختگان نفتکش سانچی خاطر نشان کرد: با پیگیری های به عمل آمده و با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات طولانی مدت سال نوی چینی، تلاش ما بر این بود که پیکرهای این عزیزان تا قبل از تعطیلات به ایران منتقل شوند.

وی در گفت‌وگو با رادیو گفت: خوشبختانه می‌توانم بگویم که فردا  با پرواز ماهان این پیکرها به ایران منتقل و چهارشنبه صبح وارد تهران خواهد شد.

سرکنسول کشورمان در شانگهای در پاسخ به این سوال که آیا این آخرین پیگیری‌ها خواهد بود یا اینکه همچنان پیگیری‌های وزارت خارجه ادامه‌دار خواهد بود؟ تاکید کرد: ما همچنان موضوع را تا رسیدن به نتیجه قطعی پیگیری خواهیم کرد . همانطور که هیات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در شانگهای حضور داشته و این موضوع را از مقام‌های مربوطه پیگیری کرده‌اند. پیشنهادهای مختلفی وجود دارد تا بتوانیم این موضوع را پیگیری کرده و ان‌شاالله به نتایج دیگری برسیم.

ایروش تصریح کرد: موضوع (نفتکش سانچی) به هیچ وجه خاتمه نیافته است. به هر حال کشتی در عمق 115 متری و در فاصله بسیار زیادی از چین غرق شده است و کشتی همچنان در حال نشت است. امکان عملیات ویژه‌ای در حال حاضر وجود ندارد با این حال استفاده از تمام تکنولوژی هایی که ممکن است به ما  امکان بررسی بدهد را دنبال می کنیم.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها