با اعلام شرکت وزیر امور خارجه در کنفرانس بازسازی عراق

قاسمی: ایران به نقش حمایتی خود در عراق ادامه خواهد داد

قاسمی: ایران به نقش حمایتی خود در عراق ادامه خواهد داد
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 15:14

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اعلام شرکت وزیر امور خارجه در کنفرانس بازسازی عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران به نقش حمایتی و سازنده خود برای کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق ادامه خواهد داد.

العالم- ایران/ سیاسی 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اهمیت عراق به عنوان يک كشور دوست و همسايه ایران گفت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس بین المللی بازسازی عراق به میزبانی کویت شرکت خواهد کرد. 

قاسمی افزود: ایران از برگزاری این کنفرانس استقبال و مشارکت جامعۀ بین المللی در روند بازسازی این کشور را  امری ضروری و اقدام در مسيری درست  می داند و ما بر ضرورت مشارکت صادقانه و غیر مشروط جامعه بین المللی در این بازسازی تاكيد داريم؛ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم و دولت عراق هیچگونه تردیدی به خود راه نداده همانگونه که در مبارزه با تروریسم نیز در کنار مردم و دولت عراق بوده و خواهد بود. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به بازسازی و توسعه اقتصادی عراق، همانند ديگر حوزه های سياسی، امنیتی، نقش حمایتی و سازنده خود را در دوران پسا داعش ادامه خواهد داد.

قاسمی در پایان افزود: هدف اين  کنفرانس تجمیع کمکهای مالی منابع مختلف  بين المللی برای بازسازی بویژه در  مناطق جنگ زده، زمینه سازی برای ارایه راه حل ریشه ای در منازعات داخلی، نوسازی ظرفیت های محلی و ملی عراق، تقویت بافت اجتماعی، ایجاد توازن بین روند بازسازی و برنامه آشتی ملی و جذب سرمایه گذاری خارجی است.

 

پربیننده ترین خبرها