سعد حریری: موضع لبنان برابر اسرائیل همیشه اتحاد است

سعد حریری: موضع لبنان برابر اسرائیل همیشه اتحاد است
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 18:26

نخست وزیر لبنان در سخنانی بر اتحاد کشورش برابر هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

العالم ـ لبنان 

نخست وزیر لبنان روز دوشنبه در سخنانی گفت که لبنان همیشه در مواجهه با تهدید‌های اسرائیل موضع متحدی می‌گیرد.

به نوشته وبگاه «نهار نت» «سعد حریری» نخست وزیر لبنان روز دوشنبه بعد از دیدار با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان در کاخ ریاست جمهوری درباره تحولات اخیر در منطقه اظهار داشت: «مواضع ما همیشه اتحاد مقابل حمله اسرائیل علیه لبنان است.»

وی ادامه داد: «چالش‌ها را بررسی کردیم و آن‌ها را با "دیوید ساترفیلد" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در میان گذاشتیم. ما مشاوره با رئیس جمهور و رئیس مجلس را ادامه داده تا موضعی متحد و ملی درباره هرگونه تجاوز به خاک لبنان اتخاذ کنیم.»

رئیس‌جمهور لبنان نیز در همین زمینه اعلام کرد، تحریک‌آفرینی لفظی رژیم صهیونیستی برای لبنان مهم نیست اما اگر وارد مرحله اجرایی شود ،جنگ‌های جدیدی آغاز خواهد شد.

میشل عون

میشل عون به شبکه مصری « ON live» گفت:« اسرائیل نباید بر اراضی ما دیوار بسازد و باید نزاع درباره نقاط مورد اختلاف حل شود. اسرائیل خودش را به دولتی نژادپرست تبدیل کرده و راه‌حل‌های کنونی به صلح با ملت‌های عربی منجر نمی‌شود.»

رئیس جمهور لبنان تصریح کرد: «ما در تحکیم جو داخلی به نحوی که نتایج جنگ سوریه بر آن تأثیر نگذارد، موفق شدیم. »

میشل عون به شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی از سوی آمریکا (در پانزدهم آذرماه 1396) نیز پرداخت و گفت ممکن است برخی امور غیرمنتظره اتفاق بیفتد و جلوی این موضوع را بگیرد.

به گزارش تسنیم، اسرائیل روز شنبه به دنبال سرنگون شدن جنگنده «اف-16» خود به اهدافی در خاک سوریه حمله کرد. این جدی‌ترین تنش  اسرائیل  در منطقه از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال 2011 بود.

ایران نیز در واکنش به اظهارات تل آویو آن‌ها را «دروغ» نامید و گفت که سوریه در واکنش به حمله های اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

پربیننده ترین خبرها