درخواست برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در آفریقای جنوبی

درخواست برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در آفریقای جنوبی
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 21:23

مخالفان در جمهوری آفریقای جنوبی خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شدند.

العالم - آفریقا

مخالفان در آفریقای جنوبی امروز دوشنبه خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام برای برون رفت از بحران سیاسی شدند. مخالفت جاکوب زوما رئیس جمهوری آفریقای جنوبی با کناره گیری خود از قدرت ، این کشور را گرفتار بحران سیاسی کرده است و حزب زوما نیز به وی برای کناره گیری از قدرت فشار می آورد.                   

"موسی (یاء) مایمان" رئیس حزب " ائتلاف دمکراتیک" که برجسته ترین حزب اپوزیسیون است، گفت: زوما قانون اساسی را زیر پا می گذارد .

مایمان در کنفرانس خبری مشترک با رؤسای دیگر احزاب اپوزیسیون در شهر کِیپ در جنوب غرب آفریقای جنوبی گفت: ما باید پارلمان را منحل و انتخابات جدید برگزار کنیم.

"سیریل رامافوزا" رئیس حزب حاکم " کنگره ملی آفریقایی" اعلام کرد که این حزب امروز جلسه ای را در شهر پرتوریا برای نهایی کردن سرنوشت جاکوب زوما برگزار کرد.

اگر زوما از قدرت کناره گیری کند، باید رامافوزا جانشین وی شود.

"کِنِث مِشو" رئیس حزب دمکرات مسیحی آفریقایی نیز در این کنفرانس گفت : مشکل ما جاکوب زوما نیست بلکه حزب کنگره ملی آفریقایی (حاکم) است.

مشو افزود: مساله مهم انحلال پارلمان است و ما باید از صفر شروع کنیم زیرا اگر رامافوزا جانشین زوما بشود ، همان کسانی که از فساد حمایت می کنند ، به قدرت خواهند رسید و ما همچنان گرفتار فساد خواهیم بود.

دومین دورۀ ریاست جمهوری جاکوب زوما که پرونده های فساد بسیاری برایش باز شده است ، سال 2019 پایان می یابد.  

زمان قانونی برگزاری انتخابات پارلمانی در جمهوری آفریقای جنوبی سال 2019 است.

214      

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها