«جنگ پرتقال» در ایتالیا + تصاویر

«جنگ پرتقال» در ایتالیا + تصاویر
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 21:44

جشنواره "جنگ پرتقال" به افسانه‌ای مربوط به شورش‌های قرن ۱۲ برمی‌گیرد که در پی تلاش بارونی برای هتک حرمت یک دختر دهقان در شب ازدواج او رخ می‌دهد.

العالم ـ اروپا

ایتالیایی‌ها در شهر ایوریا در شمال این کشور روز گذشته (۱۱ فوریه) به رسم هر سال جشنواره سه روزه «جنگ پرتقال» را برگزار کردند.

مردم شهر ۲۵ هزار نفری ایوریا روز گذشته این جشنواره را طبق سنت قدیمی خود آغاز کردند به‌ طوری که ویولتا، ملکه جشن با عبور از میان جمعیت شروع جنگ را اعلام می‌کند. از زمان جنگ جهانی دوم به بعد، این جشنواره با قوانین سختگیرانه انجام شد.

این جشنواره هر ساله هزاران گردشگر را به این شهر می‌کشاند.

به گزارش یورو نیوز، شیوه برگزاری این رویداد اینگونه است که دو گروه در این جنگ حضور دارند: یک گروه پرتاب کننده پرتقال‌های گندیده سوار بر ارابه هستند و گروه دیگر پیاده هستند. بر اساس پیشینه این جشنواره، پرتاب کنندگان پرتقال سوار بر ارابه در واقع محافظان مسلح نجیب زادگان و مردم پیاده، نماد افراد شورشی هستند.

این جشنواره به افسانه‌ای مربوط به شورش‌های قرن ۱۲ برمی‌گردد که در پی ملاقات بارونی با یک دختر دهقان در شب ازدواج او رخ می‌دهد. طبق قوانین آن دوره اشراف‌زاده‌ها این حق را داشتند که به دختران تازه عروس طبقه پایین دراز دستی و هتک حرمت کنند. اما یک دختر دهقان در مقابل این قانون می‌ایستد و سر بارون را از بدن او جدا می‌کند. ملکه ویولتا نماد این دختر دهقان است و از او با عنوان ملکه جشن یاد می‌شود.

از چند روز قبل از جشنواره حدود ۵۰۰ تن پرتقال با کیفیت پایین از بخش‌های جنوبی ایتالیا به این شهر برای استفاده در این جشنواره فرستاده شد. 

 

پربیننده ترین خبرها