منندز: تیلرسون باید به اسرائیل برود

منندز: تیلرسون باید به اسرائیل برود
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 06:25

سناتور ارشد آمریکایی به دستگاه دیپلماسی این کشور توصیه کرد در شرایط تنش های اخیر در منطقه، حتما تعهد ویژه آمریکا به اسرائیل نشان داده شود و برای این منظور، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به منطقه به اسرائیل برود.

العالم-آمریکا

نشریه واشنگتن اگزمینر در شماره جدید خود به انعکاس دیدگاههای سناتور باب منندز درباره ایران و منطقه پرداخت. در مقاله این نشریه تصریح شده است سناتور دموکرات باب منندز که از سناتورهای ارشد دموکراتها است روز دوشنبه توصیه کرد در پی درگیری های روزهای اخیر نیروهای ایران و اسرائیل، رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا در سفر منطقه ای خود به خاورمیانه باید در اسرائیل توقف کند.

این سناتور  اهل نیوجرسی تاکید کرد حذف برنامه سفر به اسرائیل، پس از تشدید تنشهای اخیر ایران با اسرائیل، چیزی بغیر از اقدام اشتباه دیپلماتیک و خطای راهبردی نخواهد بود.

این عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در حالی این پیشنهاد را مطرح می کند که تیلرسون برای سفر دوره ای پنج روزه به پنج کشور منطقه خاورمیانه سفر کرده است. برنامه اصلی این سفر مبارزه با تروریسم و همراه کردن متحدان آمریکا برای ایجاد ثبات در عراق و سوریه است.

منندز در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: تشدید تهدیدها در امتداد همه مرزها (اسرائیل) مستلزم آن است که اقدامات و تعامل فوری  در سطح بالا صورت پذیرد تا از این طریق تعهد قاطع آمریکا به متحدانش نشان داده شود. سفر تیلرسون به اسرائیل پیام مهمی را منتقل خواهد کرد. ما در کنگره نیز همچنان به تعامل ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که منابع مالی قابل توجه برای حمایت از امنیت اسرائیل و پشتیبانی از تلاشهای ان برای مقابله با تهدیدها در همه مرزهایش وجود داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها