تمهیدات تاکسیرانی برای روزهای برفی و بارانی

تمهیدات تاکسیرانی برای روزهای برفی و بارانی
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 08:20

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از آغاز به کار ستاد ویژه خدمات‌رسانی در شرایط خاص توسط این سازمان خبر داد.

العالم - ایران

علیرضا قنادان در این‌باره گفت: در دوره جدید مدیریتی قصد داریم تا شیوه مدیریت سنتی که از سال‌های قبل در این سازمان در جریان بوده است را تغییر دهیم چراکه سازمان تاکسیرانی یک سازمان سیاست‌گذار بوده و باید به سیستم‌های جدید ناوبری هوشمند و کنترل مکانیزه مجهز شود.

تشکیل ستاد و عارضه‌یابی

قنادان گفت: ما با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که تحت نظارت سازمان فعالیت می‌کنند، ستاد ویژه‌ای را تشکیل داده‌ایم تا در شرایط آب و هوایی خاص که مدل رفتار حمل و نقل شهروندان در تهران با تغییرات عمده روبرو می‌شود با پیش‌بینی‌های از پیش صورت گرفته، با استفاده از یک ناوگان ذخیره، عرضه و تقاضای سفر را متعادل کنیم.

وی ادامه داد: ما با استفاده از تجارب سال‌های گذشته نقاط پرترافیک و نقاطی که ممکن است در شرایط آب و هوایی خاص با کمبود تاکسی مواجه شوند را شناسایی کرده‌ایم و امیدواریم با اجرای این طرح، کمبودها به حداقل برسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که این طرح در هفته جاری به صورت پایلوت و با بکارگیری ۳۰۰ دستگاه ون اجرایی می‌شود.

طراحی اپلیکیشن ویژه ناوگان خدمات‌رسانی در شرایط آب و هوایی خاص

قنادان گفت: این ستاد با مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران مرتبط است و در نظر داریم با استفاده از اپلیکیشنی که به تازگی راه‌اندازی شده، نحوه و نوع فعالیت و  محل استقرار این ناوگان را از طریق مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان کنترل کنیم و از طریق فراخوان، تاکسی‌ها را از نقاط کم‌تقاضا به نقاط پرتقاضا اعزام کنیم.

وی اضافه کرد: این اپلیکیشن علاوه بر نشان دادن محل فعالیت تاکسی‌ها امکان گزارش‌گیری برای ناظران به منظور حضور و غیاب تاکسیران‌ها در شیفت کاری‌شان را دارد و به مرور زمان تکمیل خواهد شد.

همکاری متقابل با اتوبوسرانی برای حل گره‌های کور ترافیکی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی شبکه حمل و نقل عمومی، در برخی نقاط شهر تهران مانند پایانه تاکسیرانی میدان ونک، بار ترافیکی بسیار شدید است به شکلی که در بین ساعات ۴ تا ۷ عصر جابه‌جایی مسافر به رقمی در حدود ۲۷ هزار سفر می‌رسد که این حجم از تقاضا در فرم استاندارد در حد یک حمل و نقل انبوه قرار دارد، نه تاکسیرانی. حال آنکه این موضوع در شرایط خاص آب و هوایی تشدید هم می‌شود.

قنادان افزود: یکی دیگر از اهداف این ستاد، تسهیل هماهنگی و همکاری مشترک با شرکت اتوبوسرانی در مواقعی است که هریک از دو ناوگان، در شرایط خاص آب و هوایی با چالش و کمبود روبه‌رو می‌شود که از طریق ظرفیت کمکی متقابل، گره‌های ترافیکی را برطرف کنیم.

نظارت مستمر مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی

به گفته وی مرکز کنترل و نظارت هوشمند این سازمان به کلیه دوربین‌های نظارتی سطح شهر متصل بوده و به صورت مداوم در حال رصد و پایش سطح شهر و پایانه‌های تاکسیرانی است و به طور اخص در شرایط آب و هوایی ویژه این مرکز در حالت آماده‌باش قرار دارد و با هماهنگی واحدهای گشت و نظارت و واحدهای عملیاتی که در سطح شهر مستقر هستند، تلاش در رفع کمبود تاکسی در برخی نقاط و اعزام ناوگان به نقاط پرتقاضا می‌کند.

تسهیل در نظارت بر ناوگان با مشارکت شهروندان

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در ادامه خاطرنشان کرد: همانگونه که با تاکسیران‌ها در صورت عدم حضور در روزهای برفی و بارانی برخورد انضباطی صورت می‌گیرد، در نظر داریم از تاکسیرانان زحمتکشی هم که در شرایط آب و هوایی خاص خدمت‌رسانی می‌کنند و از طریق شهروندان شناسایی و معرفی می‌شوند، تقدیر به عمل آوریم.

قنادان از شهروندان خواست تا در صورت نبود تاکسی در ساعات اوج ترافیک با تلفن ۴۸۰۴۸ این سازمان تماس حاصل کنند تا مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان با فراخوان تاکسی‌ها از نقاط کم‌تردد به نقاط پرتقاضا به درخواست‌های مردمی رسیدگی کند. همچنین شهروندان می‌توانند با ارسال شماره پلاک تاکسی‌هایی که فعالیت مناسبی دارند به سامانه پیامکی سازمان، برای تقدیر از ایشان اطلاع‌رسانی کنند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها