هفت سال حبس برای یکی از رهبران گروههای وابسته به داعش در اندونزی

هفت سال حبس برای یکی از رهبران گروههای وابسته به داعش در اندونزی
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 08:50

دادگاهی در اندونزی یکی از رهبران گروه های افراط گرای وابسته به گروه تکفیری-تروریستی داعش در جاکارتا را به جرم دخالت در قاچاق اسلحه از جنوب فیلیپین و هدایت گروههای تروریستی محکوم به هفت سال زندان کرد.

العالم - آسیا

'سیتی جمزناه' قاضی این دادگاه گفت: ثابت شده است که 'زینال انشوری ' متهم پرونده ،مرتکب اقدام جنایتکارانه تروریستی شده است.

طبق این گزارش ، زینال حسن برادر 43 ساله این متهم نیز چند روز پیش در دادگاه دیگری به اتهام مشارکت در فعالیت های تروریستی به پنج سال زندان محکوم شد.

زینال حسن با سفر به شهری در شمال سولاوسی نزدیکترین مرز اندونزی با جنوب فیلیپین درصدد جمع آوری سلاح از جمله اسلحه های خودکار از گروههای شبه نظامی فیلیپینی بود.

طبق گزارش دادستان این دادگاه ، انشوری همچنین تلاش کرده تا یک اردوگاه مخفیانه در شرق اندونزی برای جذاب و آموزش تروریست ها ایجاد کند.

انشوری ماه آوریل 2017 پس از وقوع یک حمله تروریستی به ایستگاه پلیس در استان جاوه شرقی اندونزی که 6 کشته به جای گذاشت، دستگیر شد.

انشوری که رهبر یک گروه افراط گرا در اندونزی است، مسئول حمله تروریستی 2016 در جاکارتا نیز شناخته شده که درپی آن هشت نفر ازجمله چهار تروریست مهاجم کشته شدند.

پس از بمب گذاری های سال 2002 جزیره بالی اندونزی که مهمترین فعالیت تروریستی دراین کشور بود و بیش از 200 نفر کشته به جای گذاشت، نیروهای امنیتی این کشور باگروههای افراط گرا و تروریست در برنامه ای جامع مقابله می کنند اما به گفته مسئولان اندونزیایی این کشور هنوز با خطر قابل توجه حملات تروریستی مواجه است.

مسئولان امنیتی اندونزی می گویند:بازگشت تروریست ها از خاورمیانه به جنوب شرق آسیا از جمله اندونزی سبب افزایش تهدیدات امنیتی در این کشور شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها