اعتراف کارشناس اسرائیلی به توانمندی های موشکی سوریه

اعتراف کارشناس اسرائیلی به توانمندی های موشکی سوریه
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 10:37

رئیس مؤسسه مطالعات هوا فضا در انستیتو "فیشر" و کارشناس اسرائیلی پرواز و موشک درباره حوادث اخیر در شمال فلسطین اشغالی گفت: سامانه دفاع موشکی و پدافند هوایی سوریه نسبتا پیشرفته و دقیق است. چرا که برای اولین بار از 35 سال گذشته توانست یک جنگنده اسرائیلی را هدف قرار دهد.

العالم - سوریه

«تال عنبر» خاطر نشان کرد که سامانه پدافند هوایی سوریه با وجود سال ها جنگ آسیبی ندیده است. زیرا این سامانه به عنوان یکی از مهمترین سامانه های ارتش سوریه، در تمام مدت از حفاظت امنیتی بالایی برخوردار بوده است. وی با ذکر این نکته گزارش ها و شایعه هایی را با این مضمون که سوریه قبل از استفاده از سامانه موشکی یا پدافند هوایی نیازمند تأیید روسیه است، تکذیب کرد و گفت که سامانه دفاع موشکی سوریه در مناطق مختلفی تحت فرماندهی نظامی تاکتیکی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: روس ها با وجود استقرار سامانه موشکی اس 300 و رادارهای پیشرفته در خاک سوریه، در شلیک موشک توسط ارتش سوریه که منجر به سرنگونی جنگنده اسرائیلی شد هیچ دخالتی نداشته اند.

وی افزود: اولین کشور در خاورميانه که به موشک های SA-5  مجهز شد سوریه بود؛ هدف حافظ اسد از خرید این موشک ها، رسیدن به برتری هوایی در برابر اسرائیل در جنگ اول لبنان بود. این کارشناس تصریح می کند که منظور از موشک در این جا موشک های دقیقه و دوربردی است که می توانند جنگنده های اسرائیلی را سرنگون کنند.

وی همچنین خاطرنشان می کند که سوری ها از پدافند هوایی کوتاه برد بسیار پیشرفته برخوردارند؛ از جمله سامانه موسوم به موشک "تنسیر" که یک سامانه روسی پیشرفته است که به تازگی در اختیار سوریه قرار گرفته است.

وی گفت: موشک های SA-5 با اینکه قدیمی و ثابت هستند، می توانند جنگنده های اسرائیلی را در عمق مناطق اسرائیلی هدف قرار دهند.

208

پربیننده ترین خبرها