واکنش مفتي کل سعودی به انتقاد150 مبلغ مذهبي

واکنش مفتي کل سعودی به انتقاد150 مبلغ مذهبي
دوشنبه 22 خرداد 1391 - 10:32

مفتي کل عربستان سعودي به دنبال انتشار بيانيه انتقادي 150 مبلغ و عالم ديني و هشدار آنان در باره گسترش بي ديني و درخواست مقابله با اين روند، با دستپاچگي چنين موضوعي را تكذيب كرد.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از روزنامه عكاظ، شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ مفتي اعظم عربستان خبر گسترش بي ديني در جده را رد كرد و گفت: اثبات اين ادعا نياز به دليل دارد.

شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ در نشستي در جده افزود: جده شهر خير و محل اقامت علما و افراد صالح است.

اين مفتي عربستاني با وجود انتقاد 150 مبلغ مذهبي در باره گسترش بي ديني گفته است: گناه يك نفر را نبايد به حساب همگان گذاشت زيرا انسان از زماني كه خلق شده است، دچار اشتباه مي شود و ادعاي گسترش بي ديني اشتباهي است كه نبايد تكرار شود.

سايت هاي اينترنتي بيانيه اي را شامل امضاي 150 مبلّغ و عالم دینی منشتر كردند .. امضاكنندگان اين بيانيه درباره گسترش بي ديني هشدار داده و خواستار مقابله با آن شده اند .   

به گفته مفتی کل سعودی؛ عربستان كشوري اسلامي است و سرشار از خيرات و بركات است و احكام اسلامي در آن اجرا مي شود و دانشگاه ها و مدارس اسلامي و جلسات حفظ قرآن در آن وجود دارد و اگر گناهي از كسي سرزد ، بايد بدون مزاحمت گناه وي را به او گوشزد كرد تا از ارتكاب آن گناه امتناع كند يا اينكه او را به مقامات مسئول براي اجراي احكام اسلامي تحويل داد ولي اگر گفته شود كه بي ديني گسترش يافته است ، اين اشتباه است . 

مفتي کل عربستان سعودی  تحولات سوريه را جنايات شنيع و بي سابقه در تاريخ بشريت توصيف كرد و  هدف از سربريدن كودكان را  توهين به مسلمانان دانست.

به دنبال قتل عام زنان و كودكان در منطقه الحوله سوريه و جنايات ديگر از اين دست، توسط گروه هاي مسلح تروريستي، برخي كشورهاي منطقه به پيروي از آمريكا بلافاصله در صدد محكوميت سوريه برآمدند و به محض اعلام دمشق در زمينه پخش اسناد دست داشتن نيروهاي مسلح مورد حمايت غرب در اين جنايت، كشورهاي عربي دشمن سوريه خواستار جلوگيري از پخش رسانه هاي ماهواره اي سوري شدند.

آل الشيخ در ادامه دادن زكات به آوارگان سوري را اقدامي مثبت خواند و افزود: كميته اي قانوني بايد مسئول جمع آوري زكات شود و ما از مردم مي خواهيم كه براي ملت سوريه دعا كنند.

اين درحالي است كه بنابر اخبار منتشر شده در رسانه ها، عده زيادي از مردم كشور ثروتمند عربستان از بيكاري و فقر در رنج هستند و آل سعود هرگونه اعتراض مردمي در منطقه الشرقيه را با سركوب شديد پاسخ مي دهد.

مفتي کل عربستان درباره فتواي برخي افراد مبني بر وجوب جهاد در سوريه مدعی شد: بدون شك آنچه در سوريه اتفاق مي افتد ، جرم و جنايت است . هيچ كسي نبايد سرخود راهي سوريه شود بلكه بايد تابع مسئولان امر باشد و طبق نظرات آنها عمل كند. 

مقامات رسمی سعودی تا کنون بارها خواستار تسلیح مخالفان در سوریه و حمایت مالی از آنها؛ و همچنین دخالت نظامی برای سرنگونی نظام سوریه شده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها