نشست فرماندهان ارتش 5 کشور به درخواست آمریکا در کابل

نشست فرماندهان ارتش 5 کشور به درخواست آمریکا در کابل
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 14:15

فرماندهان ارتش آمریکا، پاکستان، افغانستان، ازبکستان و قزاقستان به درخواست آمریکا در کابل گردهم آمده اند. گفت وگو درباره مبارزه با تروریسم و مواد مخدر تنها هدفی است که تاکنون برای این نشست بیان شده است .

العالم - آمریکا

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رسانه های این کشور گفته است که این نشست از روز گذشته شروع شده و امروز سه شنبه فرمانده ارتش پاکستان نیز به این جمع افزوده شده و هنوز جلسه ادامه دارد.

به گفته او این فرماندهان نظامی به درخواست «جوزف ووتل» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کابل دعوت شدند و این نشست برگزار شده تا شرکت کنندگان تجربه ها و طرح های خود را برای مبارزه با تروریسم ، مواد مخدر و مسائل مشترک دیگر به شراکت بگذارند.

وزیری ادامه داد که در این نشست برعلاوه فرماندهان ارتش این 5 کشور ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی در افغانستان نیز حضور دارد.

«مراد مایکیوف» فرمانده ارتش قزاقستان و ««پاول ارگشیف» فرمانده ارتش ازبکستان روز گذشته به کابل آمده بودند و شب گذشته هم با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان دیدار و در باره همکاری های نظامی نیز بحث و تبادل نظر کرده بودند.

لحظاتی پیش «احمد سعیدی» یکی از کارشناسان مسائل سیاسی افغانستان و دیپلمات سابق این کشور در پاکستان در صفحه اجتماعی خود نوشت که نشست مهمی که در کابل جریان دارد و ابراز امیدواری کرد این نشست به نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

هنوز جزئیات بیشتری از این نشست بیرون نیامده است و همانطور که خود نشست در سکوت رسانه ای شکل گرفت و ادامه یافت احتمال دارد نتایج آن نیز ابعاد رسانه ای گسترده ای نداشته باشد.

البته چندی قبل آمریکا اعلام کرده بود که بدنبال جایگزینی برای پایگاههای پشتیبانی خود در پاکستان به منظور حمایت از نیروهای عمل کنند در افغانستان و جنوب آسیا است .

برخی کارشناسان با توجه به این نکته معتقدند که اهداف پنهان نشست هایی مانند گردهمایی فرمانده هان ارتش پنج کشور در کابل بیشتر حول این محور می چرخد که با دور زدن روسیه ، آمریکا بتواند پایگاههای مطمئن تری نسبت به پاکستان در کشورهای آسیای میانه پیدا کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها