امیل لحود: اسرائیل فقط زبان آتش را می فهمد

امیل لحود: اسرائیل فقط زبان آتش را می فهمد
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 18:51

«امیل لحود» رئیس جمهوری پیشین لبنان گفت که زبان دیپلماسی و مذاکره در برابر رژیم صهیونیستی بی فایده است و این رژیم فقط زبان آتش را می فهمد.

العالم-لبنان

به نقل از  تارنمای لبنانی «العهد» لحود در دیدار با مهمانانش با بیان این مطلب افزود: این چیزی است که لبنان از جنگ آزادسازی در سال 2000 تا پیروزی در جنگ سی و سه روزه در سال 2006 تجربه کرده است.

وی با اشاره به بی توجهی رژیم صهیونیستی به قوانین و نظر سازمان ملل گفت: با این رژیم زیر نظر سازمان ملل درباره دیوار حائل مذاکره می شود اما پس از آن شروع به ساخت این دیوار بر روی «خط آبی» و نقاط مورد اختلاف می کند. این محدوده قطعا مرزهای بین المللی یا حتی خط آتش بس نیست. در ادامه ما تلاش می کنیم با میانجیگری آمریکا با این رژیم درباره آب های سرزمینی و منابع نفتی مان مذاکره کنیم اما آنها (صهیونیست ها) تهدید به مصادره بلوک نهم نفتی با استفاده از زور می کنند. به سازمان ملل درباره نقض حریم زمینی و دریایی و زمینی لبنان از سوی این رژیم شکایت می کنیم اما این اقدامات را افزایش می دهد.

طی هفته های اخیر اقدام رژیم صهیونیستی برای ساخت دیوار حائل در مرز با لبنان و نیز ادعا درباره بلوک نهم نفت و گاز این کشور تنش بین دو طرف را افزایش داد. 

رئیس جمهوری پیشین لبنان خطاب به لبنانی ها گفت: خود را آماده بدترین گزینه با این دشمن وحشی بکنید و قدرت بازدارندگی تان را در مقابل ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی علیه لبنان، سوریه، غزه یا کرانه باختری به آن بفهمانید. 

وی افزود: دشمنتان را بشناسید تا بر آن پیروزی شوید.

به گزارش ایرنا؛ امیل لحود در سال های 1998 تا 2007 رئیس جمهوری لبنان بود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها