عضو شورای علمای بحرین:

رژیم آل خلیفه متوهم است/ هر موقع احساس تنهایی می‌کردیم از حمایت مردم ایران قوت قلب می‌گرفتیم

رژیم آل خلیفه متوهم است/ هر موقع احساس تنهایی می‌کردیم از حمایت مردم ایران قوت قلب می‌گرفتیم
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 19:51

عضو شورای علمای بحرین گفت: رژیم آل‌خلیفه متوهم است که بر اراده ملت بحرین پیروز شده است.

العالم - بحرین

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن خجسته عصر امروز در نشست تخصصی بررسی حقوقی اعدام‌های اخیر در بحرین که در سالن جلسات خبرگزاری حوزه برگزار شد با اشاره به حمایت مردم ایران از ملت بحرین اظهار کرد: زمانی که در بحرین احساس غربت و تنهایی می‌کردیم از حمایت مردم ایران قوت قلب می‌گرفتیم.

وی ادامه داد: رژیم آل‌خلیفه متوهم است که بر اراده ملت بحرین پیروز شده است، به رژیم آل‌خلیفه پیغام می‌دهم که ملت بحرین در میدان مطالبه حقوق خود باقی هستند و این ملت اراده‌ای قوی‌تر نسبت به گذشته دارد.

عضو شورای علمای بحرین افزود: هرچه رژیم آل‌خلیفه به ملت بحرین ظلم بیشتری کند، این ملت عقب نمی‌نشیند و نهضت ملت بحرین ادامه دارد، با وجود سلب تابعیت بحرینی شیخ عیسی قاسم، ملت بحرین در میدان هستند.

خجسته، نهضت ملت بحرین را ادامه‌دار دانست و تصریح کرد: با وجود حمایت همه‌جانبه آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات از رژیم آل‌خلیفه، مردم بحرین در صحنه هستند و با اراده قوی‌تر از قبل، نهضت خودشان را ادامه می‌دهند، این ملت چون به خواسته‌های خود ایمان دارند، از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: رژیم آل‌خلیفه سال 2017 را با اجرای حکم سه اعدام سه جوان بحرینی شروع کرد، اتهام این سه جوان‌ مشارکت در عملیات به هلاکت رساندن یک افسر اماراتی بود، این افسر در سرکوب راهپیمایی مردم در بحرین نقش داشت، تنها مدرک برای حکم اعدام این سه جوان، اعترافات خود آن‌ها بود، اعترافاتی که زیر شکنجه گرفته شد و هیچ دلیل دیگری وجود نداشت.

عضو شورای علمای بحرین افزود: طی یک سال اخیر 22 حکم اعدام در بحرین صادر شد که صدور حکم اعدام 6 نفر در دادگاه نظامی بحرین بود، این افراد غیرنظامی بودند، اتهام این 6 نفر، برنامه ریزی برای کشتن یک فرمانده نظامی بحرین است، باز هم تنها دلیل موجود در این پرونده اعترافات خود متهمان بود.

خجسته با اشاره شیوه‌های شکنجه زندانیان بحرینی اظهار کرد: 21 نوع شیوه شکنجه علیه مردم انقلابی بحرین اجرا شده است، حتی این افراد مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند و زندانیان بحرینی تهدید می‌شوند که در صورت عدم اعتراف به بستگان آن‌ها تجاوز خواهد شد.

وی ادامه داد: رژیم آل‌خلیفه سیاست صهیونیستی در بحرین دارد و طی 6 سال اخیر بیش از 500 نفر از شهروندان بحرینی سلب تابعیت شدند، اما در مقابل ده‌ها هزار نفر از کشورهای مختلف تابعیت بحرینی گرفتند تا ترکیب جمعیت بحرین تغییر پیدا کند.

عضو شورای علمای بحرین افزود: به رژیم آل‌خلیفه می‌گویم که اراده ملت بحرین از اراده این رژیم قوی‌تر است. اگر تنها هم باشیم، نهضت را ادامه خواهیم داد، چون ایمان داریم که پیروزی از آن مستضعفان و محرومین است.

خجسته با اشاره به اقدامات رژیم آل‌خلیفه اظهار کرد: این رژیم برای راحت شدن روند صدور حکم اعدام علیه مردم بحرین، تغییراتی در قانون در این کشور انجام داد تا بتواند که شهروندان غیرنظامی بحرینی را در دادگاه‌های غیرنظامی این کشور محاکمه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 17 کشور جهان از رژیم آل‌خلیفه خواستند که روند اعدام‌ها را در بحرین متوقف کند، اما این رژیم به این درخواست‌ها توجهی نکرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها