کشورهای مشترک‌المنافع درباره جانشین ملکه الیزابت رایزنی می‌کنند

کشورهای مشترک‌المنافع درباره جانشین ملکه الیزابت رایزنی می‌کنند
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 21:24

گروهی از مقام‌های عالی‌رتبه در اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع به طور محرمانه در حال بررسی موضوع رهبری آتی این اتحادیه و جانشینی ملکه الیزابت هستند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفته می‌شود طرح‌ها و برنامه‌های مختلف درباره فردی که جانشین ملکه الیزابت دوم، رهبر فعلی اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع خواهد شد، در نشست آتی مقام‌های ارشد و رهبران این اتحادیه در لندن به رایزنی گذاشته شود.

یک مقام ارشد آگاه به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفته است: فکر می‌کنم مسأله جانشینی به رغم آنکه مسأله تلخی است، در نشست آتی مطرح خواهد شد.

در حالی که برنامه رسمی نشست آتی اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع معطوف به چگونگی حکمرانی در این کشورها است، به نظر می‌رسد دستور کار این نشست صرفا به این موضوع محدود نیست و شامل «ملاحظات گسترده‌تری درباره حکمرانی در این اتحادیه» می‌شود.

در حال حاضر، پرنس چارلز، شاهزاده ولز و وارث و پسر ارشد الیزابت دوم به عنوان اصلی‌ترین گزینه برای تصدی سمت ریاست اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع در نظر گرفته می‌شود اما این پیش‌بینی قطعی نیست؛ چرا که این سمت موروثی نبوده است.

در شرایط فعلی فرآیندی رسمی برای تعیین رهبر کشورهای مشترک‌المنافع وجود ندارد و از این رو، گفته می‌شود این اتحادیه در خصوص سازوکار انتخاب رهبری آتی خود دچار اختلاف نظر شده است.

ملکه انگلیس پیش از این تلاش کرده که پرنس چارلز را به عنوان رهبر بعدی اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع معرفی کند. پیش از این او در یک نشست این اتحادیه در سال ۲۰۱۵ گفت که از واگذاری این سمت به چارلز حمایت می‌کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها