همکاری مسکو برای ازسرگیری تولید نفت در سوریه

همکاری مسکو برای ازسرگیری تولید نفت در سوریه
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 00:49

وزیر انرژی روسیه از تصمیم کشورش برای کمک به سوریه در زمینه از سرگیری تولید نفت این کشور خبر داد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، الکساندر نوواک روز سه شنبه گفت روسیه متحد اصلی دولت سوریه است و قصد دارد به دمشق در زمینه ازسرگیری تولید نفت و اکتشاف میدان های نفتی جدید این کشور کمک کند.

 نوواک افزود: ما یک نقشه راه، نه فقط در زمینه تولید برق، بلکه در بخش های نفت و گاز شامل تعمیر و بازسازی میدان ها نفتی آسیب دیده  و توسعه حوزه های نفتی جدید امضا کردیم.

 وزیر انرژی روسیه به جزئیات بیشتری درباره اسامی شرکت های این کشور که احتمال می رود در روند ازسرگیری تولید نفت سوریه کمک کنند، اشاره ای نکرد.

 انتظار می رود روسیه به عنوان متحد اصلی سوریه  که به این کشور در زمینه نابودی گروههای تروریستی کمک زیادی کرده است، در روند بازسازی ویرانی های این کشور سهم بزرگی داشته باشد. وزارت انرژی روسیه هفته گذشته با انتشار بیانیه ای در پایگاه اینترنتی خود از امضای سند دوم میان مسکو و دمشق درباره اجرای تدریجی طرح های مهم راهبردی برای آماده سازی، نوسازی و ایجاد زیر ساخت های جدید در بخش انرژی در سوریه خبر داده بود.

 الکساندر نوواک هفته گذشته گفته بود: بازسازی اقتصاد سوریه به ویژه در بخش های نفت و گاز اهمیت زیادی برای ما خواهد داشت چون توسعه بخش های نفت و گاز به بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی سوریه  کمک زیادی خواهد کرد.

 هیئتی از تجار و سرمایه داران روسی در اواسط ماه دسامبر گذشته با سفر به دمشق با بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره سرمایه گذاری و بازسازی این کشور گفتگو کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها