لاریجانی: کمیسیون اقتصادی وضعیت بازار ارز را پیگیری کند و راهکار بدهد

لاریجانی: کمیسیون اقتصادی وضعیت بازار ارز را پیگیری کند و راهکار بدهد
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 10:33

رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درباره وضعیت بازار ارز از کمیسیون اقتصادی خواست نوسانات فعلی بازار ارز را مورد پیگیری قرار دهد و پیشنهادات خودرا در این زمینه ارائه کند.

العالم- ایران/ سیاسی 

محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس در تذکری با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: امروز بازار ارز وضعیت نگران کننده‌ای دارد و ظرف چند ماه گذشته عدم مدیریت صحیح بازار ارز ارزش پول ملی را حدود ۲۵ درصد کاهش داده است.

وی افزود: این وضعیت در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رابطه افزایش ریسک سرمایه‌گذاری اثر منفی داشته و آثار تورمی به دنبال داشته است.  ضمن اینکه یکی از دستاوردهای دولت که تک رقمی کردن نرخ تورم بوده نیز با مشکل مواجه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: بانک مرکزی توان لازم برای مدیریت بازار ارز را ندارد و لازم است مجلس ورود کند و به رئیس‌جمهور تذکر دهد.

وی با تاکید بر اینکه بازار ارز قابل مدیریت است، گفت: ما معتقدیم اعدادی که در بازار ارز  معامله می شود عدد واقعی نیست. امروز حبابی ایجاد شده و تقاضای روانی در کشور را به دنبال داشته است لذا از شما (رئیس مجلس) می خواهیم به این موضوع ورود کنید و اگر صلاح می دانید راهکارهای عملیاتی وجود دارد که در جلسه کمیسیون اقتصادی آن را بررسی کردیم.

 علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر یادآور شد: اصل موضوع مهم است. در بحث نرخ ارز بانک مرکزی باید توضیحات کافی داشته باشد و راهکاری برای آن ارائه کند.

وی یادآور شد: کمیسیون اقتصادی هم موضوع را پیگیری کند و جلساتی بگذارد و پیشنهاداتی ارائه کند. من هم پیگیر این موضوع خواهم بود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها