مقام سوری: سوریه مصمم به نابودی تروریسم و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است

مقام سوری: سوریه مصمم به نابودی تروریسم و پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی است
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 13:44

معاون وزیر خارجه سوریه با تأکید بر تداوم ائتلاف دمشق با تهران، مسکو و مقاومت لبنان اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه آماده دفع تجاوزات است.

العالم _ سوریه

«فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که در طول تاریخ این کشور بارها با تجاوزت رژیم صهیونیستی مقابله کرده‌ است.

المقداد در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار در واکنش به سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی توسط ارتش سوریه گفت که تصمیم مقابله بازدارنده با هر گونه تجاوز، از مدتها پیش اتخاذ شده است.

وی اعلام کرد که مقابله با تجاوزات اسرائیل بر اساس دستورالعمل‌های سوری است، نه دستورالعمل‌های دیگر.

این مسئول سوری ادامه داد: «پدافند هوایی سوریه آماده است تا هر گونه حمله یا تجاوز به سوریه را ناکام کند؛ چه [این تجاوزات] از سوی جنگنده‌های اسرائیلی باشد یا آمریکایی یا ترکیه‌ای یا هر قدرت دیگری که در تلاش است به ابهت سوریه ضربه بزند».

المقداد بار دیگر بر ائتلاف سوریه با کشورهای دوست از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه و مقاومت ملی لبنان تأکید کرد.

وی در خصوص پاسخ به تجاوزات دشمنان اعلام کرد که سوریه نه در گذشته و نه در حال حاضر ترسی نداشته و هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیست.

معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد: ما تصمیم می‌گیریم که کی و در کجا [به تجاوزات پاسخ دهیم]. این را پدافند هوایی سوریه در برابر چندین جنگنده صهیونیستی بر فراز اراضی اشغالی انجام داد».

المقداد در پایان خاطر نشان کرد که هدف از دفع حملات رژیم صهیونیستی این بود که اسرائیل بفهمد سوریه بر تحقق پیروزی اصرار دارد؛ پیروزی که هر روز برای نابودی تروریسم و پایان دادن به اشغالگری اراضی عربی توسط اسرائیل گسترش می یابد.

پدافند هوایی سوریه صبح شنبه 21 بهمن (10 فوریه) جنگنده اف-16 رژیم صهیونیستی را در آسمان جولان اشغالی منهدم کرد. 

این رخداد مهم، گذشته از واکنش‌هایی که در داخل و خارج از سوریه در پی داشت، واکنش معارضان داخلی سوریه را به همراه داشت؛ به گونه‌ای که معارضان اعلام کردند ارتش سوریه  با این اقدام خود جلوی قلدری رژیم صهیونیستی را گرفته و قواعد درگیری و همه معادلات را تغییر داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها