تبادل اسرا بین گروه‎های شبه‎نظامی جنوب یمن و انصارالله

تبادل اسرا بین گروه‎های شبه‎نظامی جنوب یمن و انصارالله
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 15:03

شبه نظامیان جنوب یمن تحت حمایت امارات و نیروهای وابسته به انصارالله بر سر آزادی اسرای مستقر در تعز و مارب با یکدیگر توافق کردند.

العالم _ یمن

شبه نظامیان وابسته به محور «جنوب یمن» تحت حمایت امارات و نیروهای جنبش «انصارالله» مستقر در ساحل غربی، مارب و غرب تعز بر سر تبادل سرا توافق کردند.

یک منبع میدانی جنوب یمن به پایگاه خبری «العربی» گفت که « در توافق تعز، هشت اسیر وابسته به انصارالله مقابل آزادی یک نیروی جنوب یمن و تحویل اجساد هفت نیروی دیگر آزاد شدند.»

 کمیته ملی امور اسرا وابسته به انصارالله در بیانیه‏‌ای اعلام کرد که دو عملیات تبادل اسرا در دو محور ساحل غربی-مارب انجام شد که به موجب آن 12 اسیر وابسته به ارتش یمن و انصارالله آزاد شدند.

در اردیبهشت ماه گذشته در جریان مذاکرات کویت میان انصارالله و دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان بر سر تبادل اسرا توافق شده بود، اما سازمان ملل در اجرای این توافق‌ها به دلیل کارشکنی‌های دولت مستعفی شکست خورد.

تجاوزات عربستان سعودی و ائتلاف آن علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، بیش از دو سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت بیش از 36 هزار نفر از مردم یمن کشته و ده‎ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها