فيصل المقداد: آمریکا خواهان طولانی شدن جنگ در سوریه است / هرگونه هواپیمای متخاصم در آسمان کشورمان را سرنگون می کنیم

فيصل المقداد: آمریکا خواهان طولانی شدن جنگ در سوریه است / هرگونه هواپیمای متخاصم در آسمان کشورمان را سرنگون می کنیم
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 17:02

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که نیروهای سوری هرگونه هواپیمای متخاصم در آسمان این کشور را سرنگون خواهند کرد.

العالم - سوریه

فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفت که ما از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکردیم، در سوریه استفاده از سلاح شیمیایی جرم محسوب می شود، این گروه های تروریست حمایت شده توسط آمریکا هستند که از سلاج های شیمیایی استفاده می کنند، شتابزدگی آمریکایی‌ها در حمله به فرودگاه الشعیرات نشان می‌دهد که آنها از نقشه عناصر مسلح برای استفاده از سلاح شیمیایی آگاه بودند.

المقداد اظهار داشت: ما همه مواد شیمیایی را به سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی تحویل دادیم و این سلاح‌ها در کشورهای غربی، منهدم شد.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: ما مراکزی بسیار حیاتی و حساس را طی سال‌های گذشته از دست دادیم و غرب نگفت که ما از سلاح شیمیایی در مبارزه با تروریست‌ها استفاده کردیم.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: همانگونه که هواپیمای اسرائیلی را ساقط کردیم، هرگونه هواپیمای متخاصم را در آسمان سوریه سرنگون می‌کنیم.

مقداد گفت: آمریکا با حمله به به نیروهای سوری که در حال نبرد علیه داعش در شرق سوریه بودند، مرتکب جنایت شد.

وی افزود: آمریکا خواهان طولانی کردن بحران در سوریه است و اطلاعات ما نشان می دهد که یک هزار داعشی از رقه و دیرالزور تخلیه شده اند.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: اگر دولت آمریکا و غرب دست از حمایت از تروریست‌ها بردارند، ما می‌توانیم آن‌ها را در سوریه از بین ببریم.

مقداد گفت: عفرین بخشی جدانشدنی از خاک سوریه است و ما حتی از یک سانتیمتر از این سرزمین دست برنخواهیم داشت.من تاکید می‌کنم که ما علیه تجاوز ترکیه به این مناطق اقدام می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: من از کردها و اعراب می‌خواهم که برای مبارزه با تجاوزهای ترکیه متحد شوند وارتش سوریه از وجب به وجب کشور دفاع می‌کند.

پربیننده ترین خبرها