بشار الجعفری در نشست شورای امنیت:

ائتلاف بین المللی به طور عمد، 90 درصد از شهر الرقه را ویران کرد / اسرائیل همچنان به سوریه تعرض می کند

ائتلاف بین المللی به طور عمد، 90 درصد از شهر الرقه را ویران کرد / اسرائیل همچنان به سوریه تعرض می کند
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 20:36

الجعفری در نشست شورای امنیت تاکید کرد که آمریکا قطعنامه شورای امنیت درخصوص سوریه را نقض می کند.

العالم - سوریه

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (25 بهمن) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، با اشاره به سیاست های دوگانه آمریکا در سوریه گفت: آمریکایی ها که از آغاز مبارزه با داعش را در سوریه بهانه کردند، بارها استراتژی خود را در سوریه تغییر دادند.

وی با اشاره به نقش کلیدی نشست سوچی در تایین سرنوشت سوریه اظهار داشت: نشست سوچی ثابت کرد که روند سیاسی تنها از طریق رهبران و مسئولان سوری قابل اجرا است، بیانیه پایانی سوچی به اکثریت آرا در روند دموکراتیک اقرار کرد، بیانیه پایانی سوچی، زمینه قانونی برای هر گونه روند سیاسی در سوریه به شمار می رود، به فرستاده ویژه سازمان ملل هیچ اختیار و قدرتی درخصوص کمیته بررسی قانون برگرفته از نشست سوچی داده نشد. 

نماینده سوریه در سازمان ملل در ادامه تصریح کرد: اهالی غوطه شرقی از سوی تروریست هایی محاصره شده اند که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و کمک ها را تحت کنترل خود درمی آورند. 

بشار الجعفری با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی و حمایت آشکار این رژیم از تروریست ها گفت: اسرائیل همچنان به سوریه تعرض می کند و این تعرض حتی تا زمان سرنگونی جنگنده این رژیم ادامه داشت و توجیه نماینده آمریکایی درست نیست، ائتلاف بین المللی به طور عمد، حدود 90 درصد از شهر الرقه را ویران کرد و کاشتن مین هایی را که داعش برجای گذاشته بود، از سرگرفت.

وی تصریح کرد: وزیر دفاع آمریکا درمقاله ای اذعان کرد که هیچ دلیلی مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی وجود ندارد، برخی از اعضای شورای امنیت ، منشور سازمان ملل متحد را با تسهیل استفاده تروریست ها از مواد شمیایی با هدف متهم کردن دولت سوریه به استفاده از مواد شیمیایی ، نقض کردند. 

در نشست شورای امنیت سازمان ملل نیکی هیلی نماینده آمریکا شروع به اتهام‌زنی علیه ایران کرد و ادعاهای مقام‌های اسراییلی درباره تنش‌های ناشی از «ورود پهپاد ایرانی به خاک اسرائیل» را تکرار کرد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به ساقط شدن جنگنده اف 16 اسرائیل توسط ارتش سوریه، ایران را به «اقدامات تحریک‌آمیز» متهم کرد و گفت «اسرائیل حق داشته است که از خود دفاع کند».

هیلی افزود: «آمریکا همواره در کنار متحدش اسرائیل در مقابله با تهدیدات ایران، حزب‌الله و رژیم اسد باقی خواهد ماند».

نماینده آمریکا در سازمان ملل، مدعی شد که ایران و حزب‌الله لبنان درصدد برنامه‌ریزی برای حضور باقی ماندن و حضور دائمی در سوریه هستند.

پربیننده ترین خبرها