رژیم صهیونیستی هم به فضاسازی «شیمیایی» علیه سوریه ملحق شد

رژیم صهیونیستی هم به فضاسازی «شیمیایی» علیه سوریه ملحق شد
پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 - 12:31

رژیم صهیونیستی با متهم کردن دولت سوریه به احتمال حمله شیمایی به مواضع معارضان در جنوب این کشور، درباره حضور نظامی ایران در سوریه هشدار داد.

العالم- اسرائیل

در ادامه فضاسازی کشورهای غربی علیه دولت سوریه از طریق موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز درخصوص به کار رفتن این نوع سلاح‌ها نزدیکی مرزهای خود هشدار داد.

در حالی دولت سوریه چند سال قبل تمام سلاح‌های شیمیایی خود را تحت نظارت بین‌المللی ازبین برد اما وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از اینکه دمشق این سلاح‌ها را علیه معارضان در جنوب سوریه به کار برده و گازهای شیمیایی به بلندی‌های جولان اشغالی سرایت کند، ابراز نگرانی کرد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» این وزارتخانه با ارسال تلگراف به 15 سفیر خود در کشورهای خارجی، از آنها خواست به دولت‌های متبوع هشدار دهند اگر چنین حمله‌ای در نزدیکی جولان رخ دهد، اسرائیل نیز با قدرت پاسخ خواهد داد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین از سفیران خود خواست به دولت‌های مربوطه درباره فعالیت‌های حزب‌الله و ایران در سوریه، هشداری جدی دهند.

در این پیام‌ها با اشاره به سرنگونی جنگنده اسرائیلی توسط پدافند هوایی سوریه پس از حمله به خاک این کشور، ادعا شده حضور نظامی ایران در سوریه می‌تواند ایران را به انجام حملات بیشتر علیه اسرائیل ترغیب کند.

این رژیم مدعی است که روز شنبه یک پهپاد ایرانی از سوریه وارد بلندی‌های جولان اشغالی شده و هدف یک بالگرد اسرائیلی قرار گرفته است. در پی این حادثه، جنگنده‌های اسرائیلی با ورود به حریم هوایی سوریه، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. در جریان این عملیات یک جنگنده اف-16 اسرائیل هدف پدافند هوایی ارتش سوریه قرار گرفته و ساقط شد. اسرائیل تاکنون مدرکی دال بر ایرانی بودن پهپاد یا ورود این پهپاد به آسمان جولان ارائه نکرده است. جولان منطقه‌ای سوری است که تحت اشغال اسرائیل قرار دارد و هنوز بر اساس قانون بین‌الملل بخشی از سوریه به شمار می‌آید.

یک مقام اسرائیلی تایید کرد که جنگنده این رژیم پس از عملیات در سوریه، هدف اصابت موشک پدافند هوایی سوریه قرار گرفته و سرنگون شده است. این اولین بار از سال 1982 است که اسرائیل تایید می‌کند که یک جنگنده‌اش هدف سامانه دفاعی سوریه قرار گرفته است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی این حادثه را «ضربه‌ای به اعتبار و ابهت» نیروی هوایی اسرائیل توصیف کرده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها