انگلیس، ارتش روسیه را به حمله سایبری «نات پتیا» متهم کرد

انگلیس، ارتش روسیه را به حمله سایبری «نات پتیا» متهم کرد
پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 - 14:00

وزارت خارجه انگلیس گفت ارتش روسیه، حمله سایبری موسوم به «نات پتیا» را که رایانه‌های دولتی و تجاری در برخی کشورهای اروپایی را از کار انداخت، مدیریت کرده است.

العالم-اروپا

انگلیس روز پنجشنبه (امروز) روسیه را به حمله سایبری برای انتشار ویروس در میان شرکت‌های اروپایی شامل شرکت‌های انگلیسی، متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه انگلیس گفت حمله‌ای به نام «نات پتیا» ماه ژوئن سال 2017 به وقوع پیوست که کامیپوترهای دولتی و تجاری را تحت تاثیر قرار داد و عملیات‌های رایانه‌ای را در اسکله‌ها، کارخانه‌ها و دفاتر متوقف کرد.

وزارت خارجه انگلیس امروز این حمله را اقدامی مدیریت شده از سوی ارتش روسیه عنوان کرد و گفت «بریتانیا و متحدانش چنین فعالیت‌های مخرب سایبری را تحمل نخواهند کرد».

وزارت خارجه انگلیس همچنین گفت که این حمله اقدامی جنایی با هدف تخریب بود که هدف اولیه آن، بخش‌های دولتی، انرژی و مالی اوکراین بود که از سوی روسیه مدیریت شد.

وزارت دفاع انگلیس هم گفت این حمله بخشی از دوره جنگ جدید است که انگلیس باید با آن مقابله کند. 

پیش از این سازمان سیا، حمله‌ سایبری را که سال گذشته رایانه‌های اوکراین را از کار انداخت به ارتش روسیه نسبت داد اما روسیه این اتهام را رد کرده بود. 

حمله نات پتیا با باج‌افزاری سیستم‌های رایانه‌ای در دانمارک، هند و آمریکا و اروپا را تحت‌تاثیر قرار داده بود، اما بیش از نیمی از قربانیان آن در اوکراین قرار داشتند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها