میشل عون خطاب به تیلرسون: جلوی اسرائیلِ متجاوز را بگیرید

میشل عون خطاب به تیلرسون: جلوی اسرائیلِ متجاوز را بگیرید
پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 - 17:07

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که رژیم اسرائیل به تجاوزگری علیه لبنان ادامه می دهد و ما هرگونه ادعاهای این رژیم درخصوص مالکیت بر بخشی از منطقه اقتصادی واقع در آبهای سرزمینی لبنان را نمی پذیریم.

العالم - لبنان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در لبنان، ژنرال میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز در جریان دیدار رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با وی در شهر بیروت گفت: ما به مرزهای لبنان متعهد و پایبندیم و ادعاهای اسرائیل درخصوص مالکیت بر بخشی از منطقه اقتصادی واقع در آبهای لبنان را رد می کنیم.

وی افزود: ما به آرامش در مرزهای جنوبی پایبند و متعهد هستیم و خواهان جنگ با کسی نیستیم؛ در حالی که اسرائیل به تجاوزگری خود علیه ما ادامه می دهد و اهالی جنوب خاطره جنگ های اسرائیل را همچنان در ذهن خود دارند. از این رو، ما از سازمان ملل و جامعه بین المللی می خواهیم که نقشی موثر را در این زمنیه ایفا کنند.

ژنرال میشل عون خطاب به تیلرسون گفت: آمریکا باید برای جلوگیری از تداوم تجاوزگری های اسرائیل به حاکمیت زمینی، هوایی و دریایی لبنان و پایبندی اسرائیل به قطعنامه 1701 شورای امنیت اقدام کند.

رئیس جمهور لبنان گفت: ما از آمریکا برای حمایت این کشور از نیروهای مسلح لبنان تشکر می کنیم و همانطور که خاک خود را از گروههای تروریستی آزاد کردیم؛ به تلاش برای برچیدن هسته های باقی مانده این تروریست ها از طریق عملیاتِ امنیتیِ پیش دستانه ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: لبنان در خاک خود بیش از یک میلیون و 850 هزار آواره سوری را از آغاز حوادث خونبار در سوریه پناه داده است و دیگر تاب و توان تحمل تبعات بیشتر ناشی از این آوارگی بر امنیت، ثبات، اقتصاد، اوضاع اجتماعی و آموزشی و بهداشتی خود را ندارد.

6

پربیننده ترین خبرها