جزئیات بازداشت 15 روزه رئیس حزب «مصر قدرتمند»

جزئیات بازداشت 15 روزه رئیس حزب «مصر قدرتمند»
پنج‌شنبه 26 بهمن 1396 - 19:14

منابع مصری امروز پنجشنبه از بازداشت 15 روزه عبدالمنعم ابوالفتوح رئیس حزب "مصر قدرتمند" برای تحقیقات از وی به اتهام اقدامات تحریک آمیز علیه کشور خبر دادند.

العالم - مصر

منابع خبری مصر گزارش دادند: دادستانی کل کشور مصر زیر نظر خالد ضیاء الدین تصمیم گرفت که عبدالمنعم ابوالفتوح رئیس حزب مصر قدرتمند را به مدت 15 روز برای تحقیق از وی درباره پرونده موسوم به "مکملین" بازداشت کند.

دادستانی کل مصر به ابوالفتوح اتهام "انتشار اخبار دروغ و ترویج اخباری که به صلح و امنیت عمومی در این کشور خدشه وارد می کند"، وارد کرده است.

دادستانی کل مصر همچنین ابوالفتوح را به رهبری یک "گروه تروریستی" متهم کرده است.

نیروهای امنیتی مصر دیروز چهارشنبه ابوالفتوح را در راستای اجرای تصمیم دادستانی کل برای تحقیقات از وی درباره "پرونده شماره 977" مشهور به "مکملین" توقیف کردند.

در همین حال، روزنامه "هاف پست عربی" به نقل از برخی منابع خود نوشت: توقیف ابوالفتوح و شش تن از سران حزب مصر قدرتمند بعد از آن صورت گرفت که "سمیر صبری" وکیل مصری در شکایت خود به دادستانی کل، ابوالفتوح را به "انتشار اخبار دروغ" و "اهانت" به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر متهم کرد.

ابوالفتوح یکشنبه گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود: السیسی و برخی حامیانش با شیوه های مختلف، نبود رقابت انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر را تحمیل کرده اند و درسایه این وضعیت، دیگر کمپین مبارزات انتخاباتی معنا و مفهومی ندارد.

وی "وضعیت کنونی مصر" را محکوم کرد و گفت: "مصر در جمهوری وحشت به سرمی برد."

ابوالفتوح در عین حال افزود: "انقلاب 25 ژانویه سال 2011 میلادی همچنان پابرجاست و خود را بازخواهد یافت".

وی گواه ادعای خود را "اعتراضات روی داده به تلاش نظام حاکم در مصر برای چشم پوشی از دو جزیره تیران و صنافیر" به نفع عربستان " دانست.

6

پربیننده ترین خبرها