روحانی در نماز جمعه حیدرآباد / استقبال گرم نمازگزاران از حضور رئیس جمهوری ایران

روحانی در نماز جمعه حیدرآباد / استقبال گرم نمازگزاران از حضور رئیس جمهوری ایران
جمعه 27 بهمن 1396 - 11:26

مسلمانان شهر حیدرآباد از حضور حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در آیین نماز جمعه این شهر به گرمی استقبال کردند.

العالم - آسیا

حسن روحانی و هیات همراه ظهر امروز برای شرکت در آیین عبادی - سیاسی نمازجمعه در 'مکه مسجد' شهر حیدرآباد حضور یافتند.

مسلمانان این شهر با تجمع در مسیر حضور رئیس جمهوری ایران، با سر دادن شعارهایی «روحانی خوش آمدی» و « زنده باد ایران، زنده باد هندوستان» از حضور وی در این آیین عبادی -سیاسی استقبال کردند.

نماز جمعه حیدرآباد با حضور گسترده مسلمانان شیعه و سنی در «مکه مسجد» برگزار می شود. این مسجد که از آثار تاریخی بسیار برجسته هند محسوب می شود، توسط سلطان محمد قطب شاه، ششمین فرمانروای دکن از سلسله ایرانی الاصل و شیعه قطب شاهی ساخته شده است. وی که از امیران بسیار مؤمن و دیندار این خاندان محسوب می‌شد، این بنای وسیع را که بزرگترین مسجد جنوب هند محسوب می شود در سال 1617 میلادی در حیدرآباد بنا کرد. وی همچنین برای ترویج مذهب تشیع و زبان فارسی اهتمام زیادی به‌عمل آورد.
روحانی قرار است در نماز جمعه حیدرآباد سخنرانی کند.

روحانی در راس هیاتی که تعدادی از اعضای دولت از جمله محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه او را همراهی می کنند، عصر پنجشنبه برای دیداری سه روزه به دعوت نارندرا مودی نخست وزیر هند وارد این کشور شد. وی سفر خود به هند را از حیدرآباد آغاز کرد.

گروهی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی نیز رئیس جمهوری را همراهی می کنند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ روحانی عصر امروز حیدر آباد را به مقصد دهلی نو ترک خواهد کرد. وی روز شنبه با مودی و نیز رئیس جمهوری هند و همچنین وزیر امور خارجه دیدار و در نشست اقتصادی دو جانبه شرکت خواهد کرد.

روحانی در نماز جمعه حیدرآباد / استقبال گرم نمازگزاران از حضور رئیس جمهوری ایران

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها