جزئیات اعدام وحشناک دو دختر کُرد در عفرین + فیلم

جمعه 27 بهمن 1396 - 17:21

انتشار کلیپ ویدئویی مربوط به اقدام نظامیان ترکیه به اعدام دو جنگجوی زن کرد در عفرین با تیراندازی مستقیم به سر آنان خشم افکار عمومی را برانگیخته است

العالم - ترکیه

در شبکه های اجتماعی ویدئویی دست به دست می شود که در آن نظامیانی از ارتش ترکیه دو زنی را که لباس عناصر مسلح کرد را پوشیده اند و گفته می شود وابسته به یگان های مدافع خلق کرد هستند با شلیک مستقیم گلوله جنگی اعدام می کنند.

این در حالی است که پیشتر نیز عناصر مسلح تحت حمایت ترکیه یک جنگجوی زن کرد را کشتند و جسد او را مثله ( قطعه قطعه ) کردند که واکنش ها و خشم افکار عمومی را به همراه داشته است.

العالم گزارش داد این ها تصاویر و صحنه هایی است که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. صحنه هایی که در آن نظامیان ترکیه دو زن را در حالی که لباس عناصر مسلح کرد را بر تن دارند و به احتمال زیاد وابسته به یگان های مدافع خلق کرد هستند به طرز عجیبی با شلیک مستقیم اعدام می کنند.

در این ویدئو که هنوز درستی و صحت آن تایید نشده است نشان می دهد نظامیانی که گفته می شود از ارتش ترکیه هستند به طور مستقیم به سر این دو زن اسیر کرد تیراندازی می کنند و سپس آنان را در حفره ای می اندازند و سپس به سوی جسد آن دو نیز تیراندازی می کنند.

فعالان می گویند این حادثه در شمال منطقه عفرین در شمال سوریه رخ داده است و این دو زن کرد بعد از اسیر شدن در این منطقه اعدام شده اند. این حادثه بار دیگر تصویر بارین کوبانی دختر جوان کرد سوری را در ذهن ها متداعی کرد. بارین نیز مانند برخی دیگر از دختران کرد با ارتش ترکیه و نیروهای مسلح تحت حمایت این کشور از عفرین دفاع می کرد.

گروه های مسلح تحت حمایت ترکیه بارین را در منطقه ای نزدیک عفرین محاصره کردند حاضر به تسلیم نشد و تا آخرین لحظه و نفس و تا آخرین تیری که داشت به مبارزه و دفاع از عفرین ادامه داد.

عناصر مسلح وابسته به ارتش آزاد سوریه به علت کینه و حقدی که از بارین در دل داشتند حتی به جسد وی رحم نکردند. دور او حلقه زدند و جسدش را قطعه قطعه کردند.

یگان های مدافع زن کرد اعلام کرد بارین اوایل همین ماه در جریان مبارزه با عناصر وابسته به ارتش ترکیه و ارتش آزاد سوریه کشته شد.

بارین تا آخرین لحظه مبارزه و با عقب نشینی که دوره آموزشی آن را گذرانده بود مخالفت کرد. یگان های مدافع زن کرد این رفتار ارتش آزاد و گروه های مسلح وابسته به ترکیه را انتقام جویانه و کینه توزانه و شبیه رفتار و عملکرد تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش توصیف کرد و دولت ترکیه را مسئولیت این جنایت و جنایت های مشابه آن دانست.

پربیننده ترین خبرها