جزئیات حمله نظامیان صهیونیست به تیم خبری العالم / شلیک مستقیم اشغالگران به سمت خبرنگاران

جمعه 27 بهمن 1396 - 20:09

جزئیات مربوط به حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به تیم تصویر برداری شبکه العالم کرانه باختری رود اردن را در این خبر مشاهده کنید

العالم - فلسطین اشغالی

سماح الکحله خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در کرانه باختری رود اردن گفت: آن چه اتفاق افتاد این است من در حال گرفتن مصاحبه از دکتر مصطفی برغوثی دبیرکل ابتکار ملی فلسطین بودم و در واقع روی آنتن بودیم، نظامیان اسرائیلی خبرنگاران و گزارشگران را به طور مستقیم هدف قرار می دهند و این واقعیتی است که همه مشاهده کردند.

وی تصریح کرد: نظامیان اسرائیلی برای این که ما را از ادامه این مصاحبه و پوشش تحولات بازدارند مستقیم به سوی ما گاز اشک آور شلیک کردند. شمار زیادی از فلسطینیان برای اقامه نماز آماده شده بودند که در پی این شلیک ها اوضاع متشنج شد.

کحله در ادامه گفت: فلسطینیان با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند و این نظامیان شهروندان فلسطینی را با گاز اشک آور و حتی با گلوله های جنگی هدف قرار دادند. من شخصا دیدم که یک فلسطینی به ضرب گلوله جنگی صهیونیست ها از ناحیه پا و یک فلسطینی دیگر بر اثر اصابت بمب آتش زا از ناحیه صورت به شدت مصدوم شده بودند. البته شمار مصدومان و مجروحان فلسطینی خیلی زیاد است و هلال احمر فلسطین به علت متشنج بودن اوضاع و اقدام نظامیان اسرائیلی در هدف قرار دادن آمبولانس ها، زخمیان را شمارش نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: ارتش رژیم صهیونیستی هر بار ثابت کرده است که نمی خواهد واقعیت ها و تصویر حقیقی آن چه که اتفاق می افتد و جنایاتی که در اراضی فلسطین صورت می گیرد به جامعه جهانی منتقل شود.

خبرنگار العالم اظهار داشت: خبرنگاران و گزارشگران همه علامت هایی که بیانگر حرفه و وظیفه شان هست را دارند و از لباس های مخصوص حرفه خود استفاده می کنند ولی باز هم نظامیان اسرائیلی آنان را هدف قرار می دهند. هدف قرار دادن خبرنگاران روشن و آشکار است. به طور مستقیم است . تیم تصویربردار شبکه العالم و نبیل قندیل عکاس و تصویربردار ما نیز بر اثر اصابت بمب گازی از ناحیه پا مصدوم شد. تک تیراندازان ارتش اسرائیل تک تک خبرنگاران را هدف قرار می دهند و این کار عمدی است، فلسطینیان سلاحی به جزء سنگ ندارند ولی نظامیان اسرائیلی مجهز هستند.

پربیننده ترین خبرها