مرگ کارتن خواب ها در پاریس و لندن جنجال آفرید/ افزایش بی سابقه کارتن خوابها در اروپا

مرگ کارتن خواب ها در پاریس و لندن جنجال آفرید/ افزایش بی سابقه کارتن خوابها در اروپا
جمعه 27 بهمن 1396 - 22:21

مرگ کارتن خواب ها در هفته ای اخیر به دلیل سرمای اروپا و جنجال های ایجاد شده شهرداری پاریس و لندن را به تکاپو واداشته تا تدابیر ویژه ای برای کمک به آنها درنظر بگیرند.

العالم ـ اروپا

به گزارش یورو نیوز، در یک دهه اخیر تعداد کارتن خواب و بی‌خانمان‌ها در پایتخت‌های مهم اروپایی از جمله پاریس و لندن افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. 

به همین دلیل مقامات شهرداری ها در این دو پایتخت اروپایی تصمیم گرفته اند قاطعانه با این بحران انسانی کلان شهرها مبارزه کنند.

در همین راستا نزدیک به ۲۰۰۰ نفر مددکار اجتماعی که نزدیک به ۱۷۰۰ آنها را افراد داوطلب تشکیل می دادند در سراسر شهر پاریس از روز جمعه به کمک کارتن خواب‌ها رفته اند. کمک هایی که در چارچوب طرح شهرداری پاریس، همیاری با محرومان، انجام می گیرد. ان ایدالگو، شهردار پاریس می گوید کمک به کارتن خواب‌های شهر پاریس در زمره اولویت‌های اصلی اوست. از دست چنین پروژه هایی برای کمک به کارتن خواب‌ها پیشتر در کلان شهرهایی از جمله نیویورک، مکزیکو و بروکسل انجام شده است.

در شش هفته گذشته نزدیک به بیست کارتن خواب در خیابان‌های پاریس جان باخته اند. در حالي که عمر متوسط در جامعه فرانسه ۸۰ سال مي باشد ولي عمر متوسط در ميان کارتن خواب‌ها از ۴۸ سال تجاوز نمي کند.

همزمان مرگ یک کارتن خواب در ایستگاه متروی وست مینیستر، پارلمان بریتانیا، باعث شده است تا بار دیگر مساله کارتن خواب‌ها در لندن رسانه‌ای شود و انتقادات مخالفان شهرداری و همچنین دولت محافظه کار بریتانیا را برانگیزد. 

در حالی که در سراسر بریتانیا در سال ۲۰۰۵ تنها ۴۰۰ نفر کارتن خواب بودند امروز این تعداد به بیشتر از هشت هزار نفر رسیده است. روزنامه گاردین چاپ لندن می نویسد در صورت ادامه سیاست‌های فعلی دولت بریتانیا تا سال ۲۰۳۰ تعداد بی‌خانمان‌ها می تواند از ۳۰ هزار نفر در این کشور تجاوز کند.

طبق سرشماری‌های دولتی در سال گذشته میلادی تعداد افراد بی‌خانمان بیشتر از ۳۰۰ هزار نفر در سراسر بریتانیا بوده است. نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر از این تعداد افراد بی‌خانمان را جوانان و کودکان تشکیل می دهند.

بحران پناهجویان در سالهای اخیر به مشکلات اضافه کرده است و در برخی موارد موجب تنش‌های فراوان میان پناهجویان بی‌خانمان و کارتن خواب‌ها شده است. مثلا در فرانسه، بسیاری از احزاب راست گرای افراطی، از جمله جبهه ملی، که تا قبل از بحران پناهجویان اصلا دغدغه کارتن خواب‌ها را نداشته اند، امروز در نفی حضور سیاست‌های مهاجرتی ادعا می کنند که تمام بودجه کمک به کارتن خواب‌ها صرف پناهجویان می شود. البته بارها شهرداری پاریس این اتهامات را انکار کرده است. 

پربیننده ترین خبرها