هشدار مصر درباره فرار داعشی‌ها به ساحل آفریقا

هشدار مصر درباره فرار داعشی‌ها به ساحل آفریقا
شنبه 28 بهمن 1396 - 05:35

وزیر امور خارجه مصر هشدار داد عناصر تروریستی وهابی داعش در سوریه و عراق در تلاشند تا خود را به لیبی و منطقه ساحل آفریقا برسانند.

العالم - آفریقا

به گزارش خبرگزاری آناتولی از قاهره، سامح شکری روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی دیدار کرد.

 وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد سامح شکری در دیدار با غسان سلامه درباره تلاش های تروریست های داعش برای فرار از سوریه و عراق به طرف لیبی و کشورهای منطقه ساحل آفریقا هشدار داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، سامح شکری در این دیدار گفت مصر از رشد خطر تروریسم به ویژه با بازگشت عناصر وهابی صهیونیستی داعش از عراق و سوریه و تلاش آنان برای فرار به لیبی و منطقه ساحل (کشورهای مالی، نیجر، موریتانی، چاد و بورکینافاسو) به شدت نگران است.

وزیر خارجه مصر فرار تروریست های داعش از عراق و سوریه به طرف لیبی و منطقه ساحل را تهدیدی برای امنیت و ثبات کل منطقه خواند.

 وزارت خارجه مصر افزود: شکری و سلامه در این دیدار آخرین تحولات در عرصه داخلی لیبی و تلاش ها برای حل سیاسی بحران این کشور را بررسی کردند.

 غسان سلامه نیز نتایج دیدارها و گفتگوهایش با همه طرفهای درگیر در لیبی به ویژه تلاش های لیبی برای اصلاح توافقنامه الصخیرات که در دسامبر سال 2015 به امضا رسید و نیز آخرین تلاشها برای ثبت نام از رای دهندگان برای حضور در انتخابات آینده لیبی را به اطلاع وزیر خارجه مصر رساند.

بر اساس نقشه راه سازمان ملل انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی تا پیش از پایان سال 2018 برگزار خواهد شد. تصویب قانون اساسی جدید و تحقق آشتی ملی فراگیر میان همه احزاب و طیف های سیاسی لیبی از دیگر برنامه های سازمان برای پایان دادن به بحران داخلی لیبی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها