ده ها کشته در انفجارهای خونبار عراق؛

تروریستها به زائران در عراق رحم نکردند

تروریستها به زائران در عراق رحم نکردند
چهارشنبه 24 خرداد 1391 - 10:40

ده ها شهروند عراقي صبح امروز بر اثر انفجارها و حملات تروريستي پياپي در مناطق مختلف کشته شدند؛ همچنين انفجار در مسير حرکت زائران شيعه، چندين شهيد برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شمار قربانیان بیش از 30 انفجار و حمله تروریستی در شهرهای مختلف عراق امروز به 56 کشته و دویست مجروح رسید.

انفجارهای خونبار عراق برای نا امن کردن این کشور و ضربه زدن به امنیت ایجاد شده در این کشور پس از خروج اشغالگران، درحالی صورت می گیرد که نقشه برخی جریان های سیاسی وابسته به خارج، برای سلب اعتماد از دولت نوری مالکی با شکست مواجه شده است.

صبح امروز (چهارشنبه) بر اثر انفجار در مسیر زائران امام کاظم (ع) در بغداد 9 نفر شهید شدند. این انفجار 37 مجروح برجا گذاشت.

منابع رسمی و پلیس عراق صبح امروز از انفجار 16 بمب، 17 خودرو بمبگذاری شده و 5 حمله تروریستی و مسلحانه در حله، موصل، کربلا، کرکوک، بعقوبه، و بغداد و مناطق اطراف پایتخت خبر دادند.

منابع رسمی پزشکی اعلام کردند در انفجارهای مناطق مختلف بغداد دست کم 19 نفر کشته و 40 نفر مجروح شدند .. با توجه به شدت انفجارها، احتمالا شمار تلفات این حملات افزایش یابد.

منابع آگاه در وزارت کشور عراق اعلام کردند؛ انفجار خودرو بمب گذاری شده نزدیک مجتمعی در جنوب بغداد 9 نفر کشته شدند .. 7 نفر هم بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در منطقه کاظمیه در شمال بغداد کشته شدند. در این انفجار 20 نفر نیز مجروح شدند.

در منطقه السیدیه در جنوب بغداد نیز 3 تن از نیروهای پلیس در جریان حملات عناصر مسلح کشته شدند. انفجار بمب نزدیک دو منزل مسکونی در مناطق العامریه و الجامعه در غرب بغداد هم 4 مجروح به دنبال داشت.

به گفته منابع امنیتی، انفجار خودرو بمب گذاری شده نزدیک حسینیه ای در الکریعات در شمال بغداد، یک کشته و 10 مجروح در پی داشت .

در المدائن در جنوب غربی بغداد هم 3 نفر بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری کشته و 12 تن دیگر مجروح شدند.  انفجار بمب نزدیک یک حسینیه در منطقه المحمودیه در جنوب غربی بغداد هم 3 مجروح به دنبال داشت.

یک افسر پلیس عراق هم از کشته شدن 2 نفر بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده نزدیک رستورانی در منطقه العزیزیه در جنوب بغداد خبر داد.

به گفته پلیس عراق، انفجار دو خودرو بمبگذاری شده در مرکز منطقه "بلد" در شمال بغداد 5 کشته و 30 مجروح برجا گذاشت.

یک مسئول محلی با تأیید این انفجار، مرکز اوقاف شیعه را هدف این حملات دانست.

در شهر حله در جنوب بغداد نیز انفجار دو خودرو بمبگذاری شده 19 کشته و 48 مجروح برجا گذاشت.

یک مسئول وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کرد انفجار بمب در منطقه "طویریج" (10 کیلومتری شمال کربلا) 24 مجروح درپی داشت.

انفجار 9 بمب در اطراف بعقوبه نیز 4 کشته و 7 مجروح در پی داشت. 4 پلیس نیز هنگام مأموریت در شرق این شهر بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده مجروح شدند.

حمله تروریستی در شمال بعقوبه نیز موجب کشته شدن یک نفر و مجروح شدن 3 تن از اعضای یک خانواده شد.

منابع ارتش عراق در بعقوبه نیز از کشته شدن 4 نفر و مجروح شدن 30 تن دیگر بر اثر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده و همچنین دو عملیات مسلحانه خبر دادند.

در موصل در شمال بغداد نیز انفجار خودرو بمبگذاری شده در شرق این شهر 3 مجروح در پی داشت.

انفجار 3 خودرو بمبگذاری شده در کرکوک (شمال بغداد) نیز دست کم یک کشته و 17 مجروح به دنبال داشت.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها