فعالیت سامانه بارشی در کشور تا سه روز آینده ادامه دارد

فعالیت سامانه بارشی در کشور تا سه روز آینده ادامه دارد
شنبه 28 بهمن 1396 - 14:06

کارشناس هواشناسی اعلام کرد که در سه روز آینده سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور فعال است و سه شنبه از مرز‌های شرقی خارج می شود.

العالم ـ ایران 

مرتضی ضرابی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: امروز همچنان شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش هایی از شمال غرب و غرب کشور، دامنه های مرکزی وجنوبی زاگرس، استان های ساحلی خزر و دامنه های جنوبی البرز خواهیم بود و به تدریج این سامانه بخش هایی از جنوب غرب و شمال شرق کشور را هم تحت تاثیر قرار می دهد.
وی افزود: عمدتا بارش ها به شکل باران است. در مناطق کوهستانی و سردسیر البرز، زاگرس و بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور بارش ها به شکل برف خواهد بود و تمرکز فعالیت این سامانه بارشی و شدت آن برای امروز در استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، زنجان، قزوین و ارتفاعات رشته کوه البرز در استان های تهران و البرز است و در برخی مناطق ممکن است منجر به سیلاب های محلی، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن سطح رودخانه شود.
کارشناس هواشناسی تصریح کرد: امروز و فردا عشایر این استان ها از اسکان در حاشیه رودخانه ها، چرای دام ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.
ضرابی ادامه داد: از بعدازظهر امروز با افزایش سرعت بادهای جنوبی و گردوخاک در خوزستان، کیفیت هوا کاهش می یابد که این شرایط تا فردا ادامه دارد.
ضرابی گفت: با تقویت این سامانه از فردا استان خوزستان تحت تاثیر فعالیت های بارشی قرار می گیرد که منجر به بهبود کیفیت هوا می شود ولی تا آن موقع این شرایط باعث اختلال در حرکت هواپیماها در سطح فرودگاه های استان می شود.
وی افزود: سامانه بارشی که در بیشتر استان ها فعال است فردا در استان چهارمحال و بختیاری به صورت باران گزارش شده است.
کارشناس هواشناسی گفت: در شمال شرق کشورمان و در سایر نقاط بارش ها پراکنده است و شاید بخش هایی از جنوب و جنوب شرق کشور بارندگی نداشته باشند. از سه شنبه سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشورمان خارج و از بعد از ظهر امروز و فردا انتظار داریم، نیمه غربی خلیج فارس، مواج و متلاطم به علت وزش بادهای جنوبی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها