مقام آمریکایی: کشور ما باید آماده جنگ با چین شود!

مقام آمریکایی: کشور ما باید آماده جنگ با چین شود!
شنبه 28 بهمن 1396 - 14:32

ژنرال هری هریس آمریکایی، سفیر جدید آمریکا در استرالیا اعلام کرد که کشورش باید خیلی جدی خود را آماده جنگ با چین کند؛ وی گفت که چین عزم خود را برای تقویت توانمندی های نظامی خود جزم کرده است.

العالم - آمریکا

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از روزنامه گاردین، چاپ لندن نوشت هریس که تاکنون فرمانده ارتش آمریکا در اقیانوس آرام بوده است ضمن هشدار درباره نیت چین برای بسط سیطره خود بر دریای جنوبی گفت که ارتش این کشور در آینده نزدیک تقریبا در تمام زمینه ها تبدیل به رقیب جدی برای ارتش آمریکا خواهد شد.

این ژنرال آمریکایی با اشاره به اقدام چین در ایجاد تأسیسات نظامی در جزیره های مورد اختلاف در دریای جنوبی چین خاطرنشان کرد که آمریکا باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز جنگ به کار گیرد اما این الزاما به این معنا نیست که نباید خود را برای آن آماده کنیم.

این ژنرال که در کمیسیون امور خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی می کرد گفت که واشنگتن برخی حقایق بدیهی و خطرهای ناشی از "رویکرد توسعه طلبانه نظامی پکن" را در منطقه نادیده می گیرد.

هریس پنج شنبه گذشته نیز به سفیر چین در آمریکا، "تسوی تیان کای"  هشدار داده بود که ادامه حمله به آمریکا ممکن است عواقب وخیمی برای چین به دنبال داشته باشد.

چند روز قبل نیز مرکز مطالعات و تحقیقات آمریکایی "رند" در گزارشی به بررسی سناریوی احتمال بروز جنگ بین آمریکا و چین پرداخته بود.

رند در این گزارش این احتمال را مطرح کرده بود که ارتش چین از برخورد مستقیم با نیروهای آمریکایی اجتناب کرده و بر جنگ الکترونیک و اختلال در سامانه فرماندهی نیروهای دشمن تمرکز خواهد کرد.

208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها