الغنوشی : الظواهري برای مسلمانان فاجعه است

الغنوشی : الظواهري برای مسلمانان فاجعه است
پنج‌شنبه 25 خرداد 1391 - 06:26

راشد الغنوشي رئيس جنبش نهضت اسلامي تونس گفت : رئيس القاعده فاجعه اي براي اسلام و مسلمانان است و هيچ نفوذ و قدرتي در تونس ندارد.

ايمن الظواهري روز 10 ژوئن در نواري صوتي مردم تونس را به شورش عليه جنبش نهضت اسلامي فراخوانده و اعلام كرده بود كه اين جنبش اسلام را مرجع قانونگذاري نمي داند .

الظواهري گفته بود : اي آزاديخواهان تونس نقاب ها از چهره هاي برخي افراد افتاده است و ماهيت آنها مشخص شده است . به پا خيزيد و دينتان را ياري كنيد و همديگر را در امر اجراي احكام اسلامي و قرآن كمك كنيد.

الغنوشي در كنفرانسي خبري در شهر تونس گفت : ايمن الظواهري نفوذ و قدرتي در تونس ندارد و جريان سلفي تونس بخشي از القاعده نيست بلكه بخشي از هويت تونس است .

رئیس جنبش نهضت اسلامی تونس  درباره اين گفته الظواهري كه جنبش نهضت اسلامي از اصل " اسلام ، مرجع قانونگذاري" چشم پوشي كرده است ، گفت :القاعده به هر منطقه اي كه وارد شده ، آن منطقه را خراب كرده است . افغانستان و عراق پس از ورود القاعده به اين دو كشور اشغال شدند و سومالي نيز خراب شد .

الغنوشي گفت : سياست القاعده سياست سازندگي نيست بلكه سياست تخريب و به راه انداختن جنگ داخلي است و هرگز هيچ اقدامي براي اسلام انجام نداده است .  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها